کام تولید کنندگان و علاقمندان شکلات تلخ شد

قیمت کاکائو با رشد بیش از دو برابری در بازه زمانی ۱۲ ماهه سبب شده است که تجار کمتر به سمت تجارت این ماده غذایی بروند و در حال حاضر تولیدکنندگان فراورده های کاکائو با مشکل مواجه شدند.

قیمت جهانی کاکائو مدتی است که روند صعودی به خود گرفته است و این امر سبب شده است تا پایگاه‌های خبری بین المللی نسبت به این نوسانات واکنش نشان دهند.

براساس گزارش بلومبرگ افزایش قیمت جهانی کاکائو، مذاق تولید کنندگان و علاقمندان شکلات را تلخ کرده است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته قیمت جهانی کاکائو شاهد رشد بیش از ۶ برابری بوده است، موضوعی که می‌تواند صنعت شکلات سازی دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.

بازارهای جهانی در اوایل ماه مارس، شاهد رشد بیش از دو برابری قیمت کاکائو در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه شدند و جهش بی‌سابقه قیمت‌ها بسیاری از سفته بازان را با تردیدهایی روبرو کرد.

در حال حاضر بازرگانان نگران این موضوع هستند که تولیدکنندگان وارد یک عقب نشینی طولانی مدت شده باشند و دیگر سراغ محصولات کاکائو نروند.

طبق آنچه سازمان بین‌المللی کاکائو (ICCO) برآورد کرده است، میزان تولید کاکائو در سال ۲۰۲۴ از میزان تقاضای آن به تعویق می‌افتد و بر این اساس برآورد می‌شود که تولید کاکائو با کسری ۳۷۴ هزار تنی روبرو خواهد شد.

در همین زمینه تریستان فلچر، تحلیگر بازار کالا به بلومبرگ اعلام کرد که زخم‌های این بحران ممکن است برای مدت طولانی در نوسانات بازار کاکائو قابل مشاهده باشد و طبق گفته او برخی فعالان بازار، سوداگرانه با سرعت بیشتری وارد می‌شوند و به سرعت نیز این بازار را ترک می‌کنند؛ موضوعی که به بی‌نظمی این بازار می‌افزاید و این، بدان معناست که بازارها به احتمال زیاد، تشدید نوسان را تجربه می‌کنند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود