عرضه ۴.۱ تن شمش طلا در حراج مرکز مبادله

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران اظهار کرد: از زمان آغاز اولین جلسه حراج شمش طلا تا امروز شاهد رشد ۲۳ برابری عرضه شمش طلای استاندارد هستیم.

اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در گفتگویی با بیان اینکه جلسات حراج شمش و سکه طلا از سوی این مرکز در جهت ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا طلا در کشور برگزار می شود به تشریح میزان مبادلات صورت گرفته پرداخت.

وی در این راستا افزود: از زمان آغاز اولین جلسه حراج شمش طلای استاندارد توسط مرکز مبادله ایران که در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، تا جلسه نوزدهم حراج که در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، استقبال بسیار بالایی از این جلسات صورت گرفت.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران ادامه داد: در اولین جلسه حراج تعداد ۱۷ شمش طلا عرضه و ۱۰ شمش معامله شد و در جلسه اخیر این حراج تعداد ۳۹۵ شمش عرضه و ۱۷۵ قطعه شمش معامله شد.

بالسینی با بیان اینکه این موضوع حاکی از استقبال از جلسات حراج شمش طلا دارد، گفت: در نوزدهمین جلسه حراج  به میزان ۲۳ برابر بیشتر از میزان اولین جلسه، عرضه شمش صورت گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر این میزان شمش معامله شده در جلسه نوزدهم ۱۷.۵ برابر از میزان اولین جلسه حراج شمش بیشتر است.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران اظهار کرد: مجموع شمش طلای عرضه شده در مرکز مبادله تا جلسه بیستم که در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه برگزار شد تعداد ۴۱۰۰ قطعه شمش استاندارد (یک کیلوگرمی با عیار ۹۵۵) است و در مجموع، کل شمش فروخته شده در جلسات حراج این مرکز ۲۷۱۶ قطعه است.

گفتنی است؛ در بیستمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد که روز گذشته برگزار شد، ۱۹۳ کیلوگرم شمش طلا ویژه رفع تعهد ارزی صادرکنندگان عرضه شد که در دو بخش عمده و خرد مجموعا ۸۰ کیلوگرم شمش با میانگین قیمت ۴ میلیارد و ۶۵۷ میلیون تومان، معامله و خریداری شد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود