ارتقا نیروگاه‌هایی که راندمان پایین دارند/ ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر 4 برابر می‌شود

مدیر عامل توانیر با بیان اینکه ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر هدف‌گذاری شده است، اظهار کرد: نیروگاه هایی که در کشور ساخته می شوند نیروگاه های سیکل ترکیبی و از کلاسf هستند که راندمان بیش از ۵۵ درصد دارند.

مصطفی رجبی مشهدی، مدیر عامل شرکت توانیر در گفتگویی در تشریح اقدامات صورت گرفته بمنظور افزایش راندمان نیروگاهی اظهار کرد: نیروگاه‌هایی که در کشور ساخته می‌شوند نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و از کلاسf هستند که راندمان بیش از ۵۵ درصد دارند.

وی با بیان اینکه در دنیا نیز همین راندمان و بازدهی نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی طراحی و ساخته می‌شوند راندمان ۵۵ درصد دارند، افزود: نیروگاه‌هایی که راندمان پایین دارند در حال ارتقا هستند.

مدیر عامل توانیر اظهار کرد: یکی از این اقدامات کاهش مصرف سوخت در نیروگاه‌های حرارتی توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر است.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر هدف‌گذاری شده است، گفت: از این میزان ۴ هزار و۵۰۰ مگاوات مربوط می‌شود به چهار سرمایه گذار که اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داده‌اند و نتیجه آن طی دو سال اخیر مشخص می‌شود.

وی همچنین افزود: فعالیت‌های خوبی در حوزه تخصیص زمین صورت گرفته است که امیدواریم در بخش تأمین ارز و تسهیلات مربوطه کمک می‌کند که این ۱۰ هزار مگاوات تجدید پذیر ها اتفاق بیفتد.

مدیر عامل توانیر گفت: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر ۱۲۵۰ مگاوات است که پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده سه تا چهار برابر شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود