حذف بی سروصدای سمند از خط تولید ایران‌خودرو

ایران‌خودرو تولید گروه سمند را بدون اعلام قبلی از سبد محصولاتی خود حذف کرده است.

تولید گروه سمند بدون اعلام قبلی از سبد محصولاتی ایران خودرو حذف شدند و گروه سورن از فروردین ۱۴۰۲ جای آن را در صورت‌های مالی این خودروساز گرفته است.

براین اساس، شاهد این موضوع هستیم که گروه سورن در اولین ماه حضور در صورت‌های مالی ایران خودرو تبدیل به نورچشمی این خودروساز نیز شده است و تولید آن در قیاس با گروه سمند رشد قابل توجهی داشته است.

طبق اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس ایران خودرو، این شرکت طی یک ماهه فروردین ۱۴۰۳ در مجموع حدود سه هزار و ۲۵۰ دستگاه انواع سورن را در خطوط تولید خود تکمیل کرده است و این موضوع در حالی رخ می دهد که در مدت مشابه در سال گذشته تولید حول و حوش هزار و ۵۰۰ دستگاه سمند در کارنامه این خودروساز ثبت شده بود.

با توجه به این موضوع شاهد آن هستیم که ایرانخودرو رشدی نزدیک به ۱۱۹ درصدی را در تولید سورن به نسبت تولید سمند در بازه زمانی یاد شده ثبت کرده است که این اتفاق را در فروش گروه سورن به نسبت گروه سمند در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ می توان شاهد بود.  

بخش فروش این خودروساز در فروردین ۱۴۰۳ نیز نشان می دهد بیش از سه هزار و ۷۰۰ دستگاه از محصولات گروه سورن برای متقاضیان فاکتور شده است و این در حالیست که ایران خودرویی‌ها در فروردین ۱۴۰۲ تنها کمی بیش از ۸۵۰ دستگاه انواع سمند را به متقاضیان فروختند؛ بنابراین شاهد آن هستیم که فروش سورن در ۱۴۰۳ در قیاس با فروش سمند در سال گذشته رشدی حول و حوش ۳۳۰ درصدی را به خود دیده است.

البته بخشی از این رشد تولید و فروش را باید در برنامه ریزی ها برای جایگزینی سورن پلاس با موتور XU۷P به جای پژو پارس جست و جو کرد.

در حالی که ایران خودرو قصد داشت تا پایان سال گذشته با پژو پارس خداحافظی کند، اما این اتفاق، با توجه به فشار متقاضیان پژو پارس و همچنین دستور سیاست گذار بی نتیجه ماند و مدیران آن اواخر سال گذشته از سفارش گذاری برای قطعات این محصولت پُر طرفدار خود برای بهار ۱۴۰۳ خبر دادند.

تا اینجای کار هنوز مشخص نیست که با توجه به مجوز افزایش قیمت خانواده پژو پارس ایران خودرویی‌ها قصد دارند تا این خانواده خودرویی را در سبد محصولاتی خود نگه دارند یا در تابستان امسال با آن خداحافظی ‌کنند و از سوی دیگر بی خبری از وضعیت پژو پارس بر روی برنامه ریزی ایران خودرویی‌ بمنظور تولید و فروش گروه سورن نیز اثرگذار است.

اما گروه سورن در فروردین ۱۴۰۳ به نوعی در کانون توجه مدیران ایران خودرو قرار داشته است و باید دید این توجه با روند تبدیل تواهد شد یا اتفاقی بوده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود