واگذاری سه هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت

مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید کشور از واگذاری سه هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت خبر داد و اظهار کرد:

سید مهدی میرجوادی، مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید کشور از ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در شهرهای جدید کشور خبر داد و گفت: ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید کشور باقی مانده بود که دارای نواقصی بودند و رفع نواقص در دستور کار قرار گرفت.

وی در این راستا افزود: نواقص ۷۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید کشور رفع شده است و تنها ۳۰ هزار واحد باقی مانده که مشکلات آنها هم در اسرع وقت حل می‌شود.

میرجوادی با تاکید بر اینکه عملکرد شهرهای جدید با گذشته قابل قیاس نیست، گفت: ایجاد شهرهای جدید بر اساس سیاست کلان کشور برای ساماندهی سرریز جمعیت کلانشهرها از دهه ۶۰ در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر و پس از گذشته سه دهه برخی از شهرها به اهداف خود نزدیک و برخی دیگر با اهداف خود فاصله دارند.

مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید کشور با بیان اینکه ساختار شهرهای جدید کشور بسیار منظم است و بر اساس طرح جامع و اصول مهندسی شکل گرفته است، گفت: مکان یابی ۲۷ نقطه شهرک‌های ساحلی در کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است که در ماه‌های اخیر نخستین شهرک ساحلی در بندر عباس گلنگ زنی شد.

وی افزود: شهر جدید مهاجران امروز یک شهر شکل گرفته است بنابراین نگاه ما به این شهر باید به عنوان منبع خوب و اقتصاد محور باشد اما شهر امیرکبیر با نقطه مطلوب فاصله دارد و برای شکل گیری شهر باید زیرساخت‌ها فراهم شود.

میرجوادی با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر در شهر مهاجران توسط شرکت عمران ساخته شد اما در طرح نهضت ملی مسکن انتظار بیشتری از شهرهای جدید وجود دارد، اظهار کرد: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی در سال جدید هر ماه افتتاح واحد مسکونی خواهیم داشت و ماه گذشته در سهند یک هزار واحد تحویل شد و در پردیس، هشتگرد و غیره به زودی افتتاح پروژه‌های نهضت ملی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ظرفیت ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد اما باید همکاری و مشارکت دستگاه‌های خدمات رسان به حداکثر ممکن برسد، اظهار کرد: در چند سال اخیر تا حدودی در کنترل قیمت‌ها موفقیت کسب شده است.

مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید کشور گفت: شهرهای پردیس، بهارستان و پرند با مشکل زمین مواجه‌اند اما در دیگر نقاط کشور این مشکل وجود ندارد و بر همین اساس ساخت مسکن به شکل ویلایی برنامه‌ریزی شده است.

گفتنی است، شهر جدید امیرکبیر از سال ۹۰ در مسیر اراک - قم ایجاد شده ‌و هم‌اکنون دارای بیش از یک‌هزار نفر جمعیت ثابت است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود