خریداری بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم بدون پرداخت یک ریال!

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران از خرید حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم به ارزش ریالی حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان (همت) از گندمگاران خبر داد که در قبال آن ریالی پرداخت نشده است.

عطااله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران در گفتگویی درباره آمار خرید گندم اظهار کرد: از ۱۰ فروردین تا امروز حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم به ارزش ریالی حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان (همت) از گندم‌گاران خریداری شده؛ اما ریالی برای آن پرداخت نشده است.

وی در ادامه به نرخ تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: قیمت خرید تضمینی گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است که تأخیر در پرداخت پول کشاورزان سبب دلسردی آنها خواهد شد.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران افزود: طی سال‌های گذشته معمولاً در ابتدای فصل پس از خرید ۵۰ تا ۶۰ درصد محصول پول دو تا سه روز به کشاورزان پرداخت می‌شد و فقط پول گندم‌های سردسیر با کاهش اعتبار با تأخیر واریز می‌شد؛ اما سال گذشته و امسال وضعیت به گونه‌ای شد که پول گندم با تأخیر چند ماهه به گندم کاران پرداخت می‌شود.

هاشمی همچنین به پیش بینی برداشت گندم امسال در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت مناسب بارش پیش بینی می‌شود بیش از ۱۳.۵ میلیون تن گندم در کشور برداشت شود و حدود ۱۱.۵ میلیون تن خرید تضمینی داشته باشیم اما اگر نحوه پرداخت محصولات اصلاح نشود آمار فروش کاهش پیدا خواهد کرد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود