افزایش 3 درصدی حجم موجودی آب سدها پس از بارش‌های اخیر

حجم آب سدهای بزرگ و مهم کشور نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته  با ۳ درصد رشد همراه شد.

در پی بارش های رخ داده در نیمه نخست اردیبهشت‌ماه امسال در برخی مناطق کشورکه حتی سبب بروز سیل نیز شد و تداوم این بارش‌ها، در نهایت حجم آب موجود در سدهای مهم و بزرگ کشور بهبود یافت، بطوری که طبق آمار جدید شده دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، موجودی آب سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه نسبت به مدت مشابه در سال آبی گذشته ۳ درصد افزایش یافته است.

بر این‌ اساس از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۳۳.۰۹ میلیارد مترمکعب آب در سدها موجود بوده است. سال گذشته و در همین بازه زمانی ۳۲.۱۲ میلیارد مترمکعب آب در سدها موجود بود.

از سوی دیگر مجموع آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۲ اردیبهشت در حالی به رقم ۳۰.۳۴ میلیارد مترمکعب رسیده است که این میزان در سال آبی گذشته ۳۱.۱۲ میلیارد مترمکعب بوده که ۳ درصد کاهش دارد.

طبقاین گزارش از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۸.۹۰ میلیارد مترمکعب آب از سدها خارج شده است و سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) در مجموع ۱۸.۰۹ میلیارد مترمکعب آب از سدها خارج شده است.

این خروجی آب از سدها علاوه بر تأمین آب موردنیاز کشور، برای مدیریت بهتر سیلاب‌ها انجام شده است.

گفتنی است، میزان پرشدگی سدها از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) که تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۶۵ درصد بود با رشد ۲ درصدی به ۶۷ درصد رسید.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود