بررسی مجدد طرح اصلاح بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون اقتصادی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این کمیسسون با اصلاح بودجه به دنبال آن است تا معافیت‌های مالیاتی که قانون برای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی، بنگاه‌ها و شرکت‌های بازار سرمایه تعریف کرده، ساری و جاری شود.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در توضیح جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در این جلسه کمیسیون به بررسی مجدد طرح اصلاح بند (س) تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳ با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس سازمان بیمه مرکزی و مسئولین وزارت اقتصاد و امور دارایی پرداخته شد، افزود: اعتقاد اعضای کمیسیون اقتصادی بر این موضوع معتقدند که باید قوانین پایه را در درون همان قوانین اصلاح کرد.

وی تصریح کرد: از این رو نمی توان قوانین مالیاتی را درون بودجه سالیانه مورد اصلاح قرار داد لذا در این جلسه مقرر شد به جز معافیت‌های مدنظر، موضوع معافیت مواد ۱۴۵ و ۱۴۱ و قانون تامین منابع تولید و زیرساخت‌ها در نظر گرفته شود. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هدف ما از اصلاح بند (س) تبصره ۶ لایحه بودجه این است که معافیت‌های مالیاتی که قانون برای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی، بنگاه‌ها و شرکت‌های بازار سرمایه تعریف کرده ساری و جاری شود.

وی همچنین از بررسی ایرادات شورای نگهبان طرح اصلاح قانون نظام صنفی خبر داد و گفت: در این جلسه سه گزارش تحقیق و تفحص شامل تفحص از پتروشیمی باختر، تفحص از بانک‌های خصوصی و تفحص از شرکت آتیه صبا قرائت شد.
وی گفت که این گزارشات و مستندات براساس فرمت معاونت قوانین مجلس نهایی شده و ظرف چند روز آینده به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود تا در آخرین جلسات نظارتی مجلس یازدهم در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود