عرضه۱۸۲ هزار خانه خالی به بازار مسکن

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه از شناسایی ۱۲۰ هزار خانه خالی طی دو سال اخیر بمنظورپرداخت مالیات خبر داد .

ابوالفضل نوروزی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در اظهاراتی با اشاره به روند شناسایی خانه‌های خالی و معرفی مالکان به سازمان امور مالیاتی بمنظور اخذ مالیات، گفت: طبق تکلیف قانونی برای ساماندهی بازار مسکن، خانه‌های خالی از طریق الزام به ثبت مالکیت در سامانه ملی املاک و اسکان شناسایی شد.

وی در این راستا تصریح کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از ۱۲۰ هزار خانه خالی محرز شناسایی شد.

نوروزی افزود: با معرفی این واحدها به سازمان امور مالیاتی برای تمامی مالکان آنها برگه تشخیص صادر شده است و فرآیند مالیات ستانی از این واحدها آغاز خواهد شد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در تشریح روند شناسایی این واحدهای خالی نیز اظهار کرد: با شناسایی اولیه از خانه‌های خالی ۹ میلیون پیامک به مالکان واحدهای خالی شناسایی شده ارسال شد.

وی گفت: با تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد و با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد.

نوروزی ادامه داد: براساس راهکارهای اتخاذ شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در نهایت تا ۱۸۲ هزار واحد مسکونی که در مرحله اول در سامانه املاک و اسکان خالی شناسایی شده بود به بازار مسکن در قالب اجاره و یا خرید عرضه شود.

وی همچنین گفت: اخذ مالیات توسط دولت با رویکرد تنظیم‌گری است نه درآمدزایی و با توجه به این موضوع با هدف مقابله با محتکران مسکن و افزایش عرضه واحدهای مسکونی خالی صورت می گیرد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود