افزایش حق مسکن کارگران در سال 1403 منتفی شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به منتفی شدن موضوع افزایش حق مسکن کارگران در سال 1403، اظهار کرد: حداقل حقوق و دستمزد کارگران تا ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگویی پیرامون منتفی شدن افزایش حق مسکن کارگران در سال جاری گفت: حداقل حقوق و دستمزد کارگران تا ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است و نمایندگان کارگران و کارفرمایان به اتفاق نظرشان این بود که موارد اصلی افزایش یابد، شورای عالی کار نیز پیشنهاد دیگری در این حوزه نداشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه اندازی قرارگاه مسکن در ستاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، گفت: مقرر شد بانک رفاه کارگران نیز به عنوان متولی منابع مورد نیاز مسکن کارگری را متقبل شود و تامین کند.

وی درباره این‌که کمیسیون تلفیق ماده ۲۹ برنامه هفتم را تغییر داده و برخی معتقدند با این کار نگرانی در جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی به وجود آمده چراکه گویا آن بندی که «دولت مکلف است دیون را تسویه کند» پاک شده است؛ جایگزین این مورد چیست، عنوان کرد: بر اساس ایراداتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در بعضی از موارد گرفته است؛ در مجلس چنین امری که می‌گویید محقق شد و بلافاصله مورد اعتراض ما قرار گرفت و ماموریتی هم به یک تیم از نمایندگان مجلس داده شده است چون قانون‌گذار به هیات رئیسه چنین اختیاراتی را تفویض کرده است. همکاران ما به شدت دنبال این هستند که همین را بازگردانند.

مرتضوی در ادامه با بیان این موضوع ‌که متناسب و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باتوجه به این که احکام برنامه هفتم ابلاغ نشده است نیز اظهار کرد: همسان‌سازی زمانی که قانون ابلاغ شود اجرا خواهد شد اگر قانون برنامه هفتم ابلاغ شود حال با توجه به این که گفته می‌شود اصلاحیه آورده‌اند آن اصلاحیه هم اصلاح شود قطعا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: تاریخ اجرایی برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ یعنی از اول فرودین سال هزار چهارصد و سه خواهد بود، هرگونه اصلاحی در احکام بازنشستگان از اول فرودین هزار چهارصد و سه اعمال می‌شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود