تعیین سقف اجاره‌بها توسط دولت برای نخستین بار

وزیر راه و شهرسازی گفت: به کمک قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره ، شورای مسکن می‌تواند در استان‌های با تورم بالاتر از ۳۰ درصد، به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم، برای افزایش اجاره‌بها سقف تعیین کند.

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هیات دولت با بیان اینکه پس از رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده ای در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل این رشد در امسال هم ادامه داشته  است، اظهار کرد: رشد ترانزیت تا ۲۶ اردیبهشت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد است و نشان می‌دهد این امسال هم ادامه دارد و امیدوارم امسال هم بتوانیم رکورد دیگری در این زمینه رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه  قرارداد ۱۰ ساله چابهار با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون دلار منعقد گردید، افزود: قرارداد توسعه بندر چابهار با هند امضا شد و نارندرا مودی نخست وزیر هند شخصا آن را دنبال می کرد قرار بود با ۸۰ میلیون دلار آغاز شود در محله بعد به ۱۲۰ میلیون دلار برسد که برای تجهیز فاز یک بندر و بهره برداری از بندر چابهار است.

 

بذرپاش تصریح کرد: تامین سرمایه هدف گذاری شده برای این بخش و تامین تجهیزات بارگیری و اقدامات لازم برای حداکثرسازی بهره برداری بندر چابهار از بخش های این قرارداد بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: پیش از این قراردادها کوتاه مدت بود که انگیزه را از طرف هندی گرفته بود و اما با قرارداد ۱۰ ساله انگیزه را افزایش می دهد

بذرپاش در ادامه با اشاره به ابلاغ قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره از سوی رئیس جمهور، اظهار کرد: با توجه به این قانون دولت برای نخستین بار می تواند سقف اجاره بها را تعیین کند.

وی تصریح کرد: براین اساس اگر در استانی تورم بیش از ۳۰ درصد باشد شورای مسکن می تواند ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم نسبت به تعیین سقف اقدام کند.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این قانون حاوی جزئیات دیگری نیز می باشد که در آینده به مردم اعلام خواهد شد، افزود: قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره، دست دولت را برای مداخله در بازار باز می کند و از این رو شاهد بازار آرام تری برای امسال هستیم.

وی همچنین به دیگر فایده این قانون اشاره کرد و گفت: نظام مندتر کردن مداخله گران بازار مسکن و اجاره نیز در این راستاست که به کمک قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره صورت می گیرد.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود