کدام استان‌ها در شرایط بارشی زیر نرمال قرار دارند؟

سخنگوی صنعت آب از پرشدگی  ۶۸ درصد سدهای کشور خبر داد و گفت: استان‌های تهران، قزوین، بوشهر، سمنان و فارس بیشترین کاهش بارندگی را دارند.

فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به وضعیت سدها از ابتدای سال آبی جاری تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ اظهار کرد: ورودی سدهای کشور تاکنون ۳۲.۲ میلیارد متر مکعب بوده است و این میزان ورودی باعث افزایش ۵ درصدی حجم پرشدگی مخازن نسبت به سال قبل گردیده است.

وی ادامه داد: بارش استان تهران نسبت به نرمال بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است و از این رو، درصد پرشدگی سدهای تأمین کننده آب شرب پایتخت را ۳۰ درصد است.

قاسم‌زاده با اشاره به آغاز فصل گرم و افزایش نیاز آبی، مدیریت مصرف در سطح کشور به ویژه در آب شرب پایتخت بسیار حائز اهمیت است و گفت: براساس شبکه باران‌سنجی مبنای وزارت نیرو بارندگی کشور نسبت به میانگین دوره مشابه دراز مدت ۳ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

وی همچنین افزود: استان‌های تهران، قزوین، بوشهر، سمنان و فارس بیشترین کاهش بارندگی را دارند و استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی و ایلام از بیشترین افزایش بارش نسبت به نرمال برخوردار هستند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود