رعایت عدالت مالیاتی بر اساس میزان درآمد مختلف از مشاغل

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در نظام مالیات ستانی و پیشروی به سوی اخذ مالیات عادلانه از مشاغل، گفت: میزان مالیات دریافتی دولت بسیار افزایش پیدا کرده است که این اقدامات از محل شناسایی فراریان مالیاتی بوده است.

رسول فرخی، میکال عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی پیرامون موضوع اصلاحات سیستم مالیات ستانی طی چند سال اخیر بمنظور پیشروی به سمت اخذ مالیات عادلانه از مشاغل اظهار کرد: از جمله منابع درآمدی اصلی هر دولتی مالیات است و دولت ها در تمام کشورهای جهان با استفاده از منابع درآمدی مالیاتی خود را اداره می کنند.

وی در این راستا ادامه داد: سیستم مالیات ستانی تا چند سال گذشته نواقص جدی داشته است و این نواقص سبب شده بود که فقط از بخش شفاف اقتصاد مثل کارمندان و کارگران مالیات به طور کامل اخذ شود و سایر بخش ها با انواع و اقسام روش ها از پرداخت مالیات فرار می کردند.

فرخی میکال با بیان اینکه این شیوه مالیات ستانی سبب بروز نوعی بی عدالتی در پرداخت مالیات ها شده بود است، گفت: عمده مردم و بخش های شفاف اقتصاد نسبت به این شیوه معترض بودند که اعتراضی به حق هم بود.

وی ادامه داد: با توجه به اصلاحات صورت گرفته بدون اینکه پایه های مالیاتی تغییر کند میزان مالیات دریافتی دولت بسیار افزایش پیدا کرد که این اقدامات از محل شناسایی فراریان مالیاتی بود و عدالت مالیاتی بر اساس میزان درآمد مختلف از مشاغل رعایت شد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود