ورود 22 هزار خودرو به کشور

معاون وزیر صمت از ورود 22 هزار خودرو به کشور خبر داد و گفت: از این میزان بیش از ۱۳ هزار خودرو ترخیص شده است.

مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه حجم بسیاری از خودروهای وارداتی در گمرکات مانده است، گفت: آنقدر حجم زیاد شده که شرکت‌ها بعضاً ترجیح می‌دهند خودروها را وارد بنادر کشور نکنند و سایر کشورهای منطقه فعلاً نگهداری کنند تا از مسیری که در نظر گرفته می‌شود، خودرو وارد کشور شود.

وی با اشاره به موضوع تخصیص ارز به برخی از شرکت‌های واردکننده   گفت: امیدواریم دو الی دو میلیارد و اندی که در برنامه تخصیص داده شده بود، به زودی محقق شود.

معاون وزیر صمت در این راستا تصریح کرد: احتمال این موضوع وجود دارد که تا انتهای تیرماه، خودروهای برند را به افرادی که در سامانه انتخاب خودرو کنند، تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۲ هزار دستگاه خودروی خارجی وارد کشور شده است، نیز اظهار کرد: رقم قابل توجهی هم در منطقه و بنادر منطقه است که شرکت‌ها ترجیح داده‌اند وارد بنادر کشور نکنند و منتظر عرضه هستند تا وارد کشور کنند.

ضیغمی در ادامه با بیان اینکه از این میزان بیش از ۱۳ هزار خودرو ترخیص شده و بخش عمده آن با پلاک ملی به متقاضیان سامانه تحویل داده شده است،  افزود: آمار تحویل خودروها هم قابل توجه است.

معاون وزیر صمت در رابطه با واردات در سال ١۴٠٣، نیز اظهار کرد: در سال 1403، با توجه به آنچه که در نظر گرفته شده و مسیرها و روش‌های مختلفی که برای تأمین ارز، طی می‌کنیم، قصد داریم که میزان واردات را از محل سایر ارزهایی که هستند همچون سرمایه‌گذاری‌های خارجی، افزایش دهیم.

وی همچنین گفت: آنچه که از ابتدا در برنامه، دیده شده، دو میلیارد دلار سهم ارز واردات برقی و بنزینی بوده است.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود