دولت چه تصمیمی برای کاهش نوسانات بورس دارد؟

وزیر اقتصاد به تشریح برنامه دولت برای کاهش نوسانات در بورس پرداخت.

خاندوزی، وزیر اقتصاد با بیان اینکه رویکرد فعلی وزارت اقتصاد و دارایی،جذب نیرو متخصص در حوزه هوشمندسازی است، تاکید کرد: رویکرد دولت تمرکز بر فرارهای مالیاتی و دانه درشت های مالیاتی است.

وی ادامه داد: برخی نارضایتی های اخیر در میان فعالان بازار سرمایه دغدغه جدی دولت بود که امروز صبح در جلسه ستاد اقتصادی دولت با حضور اقای مخبر ۴ تصمیم اتخاذ شد که به شرح زیر است:

۱. برای کنترل نرخ سود بانکی نظارت بیشتر شود و بانک مرکزی مسئول بررسی برخی تخلفات گزارش شده بانک ها شد.

۲. همچنین برخی معافیت های مالیاتی برای اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد و سازمان برنامه موظف شد پذیرش بار مالی ان را بر عهده بگیرد و به مجلس اعلام کند.

۳. موضوع سوم نرخ خوراک پالایشگاه ها بود که مخبر دستور داد وزارت نفت بررسی لازم برای حوزه پالایشی را انجام دهد.

۴. موضوع چهارم درباره خوردو بود که صمت مکلف شد تا دو خودورساز اصلی تجدید ارزیابی دارایی داشته باشند که در قالب یک مصوبه قانونی خواهد بود این ۴ مصوبه در بهروزی بازار سرمایه موثر خواهد بود.

خاندوزی همچنین گفت: آیین نامه حمایت از حقوق بیمه گذاران در سال های گذشته تصویب شده بود با تشدید تمهیدات نظارتی بیمه مرکزی مقرر شد تمام شرکت هایی که از آیین نامه تخلف دارند و مطالبات بیمه گذاران با را تاخیر می دهند را به سرعت پیگیری کند اختلافات فنی بین بخش درمان و بیمه ای در خصوص یک بیمارستان وجود داشت که باید برطرف شود.

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود