نرخ ارز نیمایی نباید دچار نوسان شود

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به عدم امکان کنترل تورم در شرایط نوسان نرخ ارز اظهار کرد: نرخ ارز رسمی در کشور، نرخ نیما است و این نرخ نباید دچار نوسانات شود.

رضا غلامی، کارشناس اقتصادی در گفتگویی با بیان اینکه نرخ ارز رسمی در کشور، نرخ نیما است و این نرخ نباید دچار نوسانات شود، اظهار کرد: با توجه به این امر سایر نرخ‌ها نیز که شامل نرخ قاچاق نیز می‌شود، باید در بلند مدت به سمت نرخ نیما حرکت کنند.

وی ادامه داد: وقتی در نیما جمع شدند ما دو نرخ بیشتر نخواهیم داشت، یک نرخ 28.500 مربوط به کالاهای اساسی و دارو است و نرخ دیگر مربوط به سامانه نیما.

غلامی با تاکید بر اینکه باید تقاضا برای کالای قاچاق را کاهش دهیم، افزود: براین اساس از طریق ارزی که با این کار آزاد می‌شود می توان کالاهای مورد نیاز مانند لوازم آرایشی بهداشتی که هم اکنون به صورت قاچاق وارد می‌شود را از مسیر سامانه نیما تامین کرد.

وی همچنین افزود: در صورتی که چنین شرایطی شکل بگیرد نرخ ارز قابل کنترل خواهد شد و می توان به دستگاه‌ها دستور داد تا برای کنترل قیمت اقدام کنند چرا که دیگر افزایش قیمت منطقی ندارد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: اما در شرایطی که نرخ ارز در حال نوسان است و نرخ سازی بالاتر میانگین صورت می‌گیرد، فشار آوردن به دستگاه‌ها بمنظور کنترل تورم کاربرد چندانی ندارد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود