ترخیص همه مدل‌های آیفون ممنوع شد/ آیفون 13 هم ممنوع شد؟

سال 1402 نزدیک به 900 میلیون دلار گوشی تلفن همراه بالای 600 دلار وارد کشور شده است.

صدری خواه، مدیر کل دفتر واردات گمرک ایران، طی بخشنامه ای به گمرکات اجرایی  در تاریخ 8 خرداد ماه درخصوص واردات تلفن همراه اعلام کرده، واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل ممنوع اعلام شده و در صورت لغو ممنوعیت ورود توسط مراجع ذیصلاح، سود بازرگانی آن به میزان 96 درصد تعیین شده است.

گفتنی است، از حدود دوسال پیش طبق مصوبات ابلاغی مدل های 14 و بالاتر از گوشی تلفن همراه در کشور رجیستری نمی شد،‌ اما پس از مصوبه جدید هیئت دولت در خصوص اصلاح سود بازرگانی برخی اقلام وارداتی، ابهاماتی در خصوص لغو مجوز واردات برند اپل به صورت کلی مطرح شد.

حالا و براساس بخشنامه گمرک ایران، این امر مشخص شده است که واردات آیفون به صورت کامل ممنوع و مدل های آیفون 13 و پایین تر که تا روزهای قبل اجازه ترخیص از گمرکات را داشتنند، به صورت کامل ممنوع شده است.

اما طبق پیگیری ها از دفتر واردات گمرک ایران ، بخشنامه هشتم خرداد ماه در خصوص واردات تلفن همراه،  بدون ابهام بوده و با توجه به اینکه مدلهای 13 و پایین تر از خط تولید خارج شده و تنها مدل های رفرش از این گوشی وارد کشور می شد، طبق هماهنگی و استعلام از وزارت صمت واردات برند تجاری اپل به استناد مصوبه هیئت دولت به صورت کامل ممنوع اعلام شده است.

گفتنی است، سال گذشته نزدیک به 900 میلیون دلار گوشی تلفن همراه بالای 600 دلار وارد کشور شده که قسمت عمده ان مربوط به مدل های مختلف آیفون بوده است.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود