اختصاص بودجه مخصوص برای حقوق بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تخصیص بودجه مخصوص برای حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در قانون برنامه توسعه هفتم برای بخش‌های دولتی بودجه‌ای در نظر گرفتیم تا به صورت مداوم و بدون خلل حقوق پرداخت شود.

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تأمین مالی پروژه‌ها از طریق فکتورینگ، اظهار کرد: اوراق گام، از جمله گزینه‌های تأمین مالی زنجیره تولید بوده که موضوع فکتورینگ مربوط به مطالبات قرار دادی است و فرایند مربوط به اجرای آن، بین سه دستگاه ذکر شده توافق شده و دستورالعمل آن موجود است؛ البته ناگفته نماند، شیوه فکتورینگ در اجرای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ۳۰ هزار میلیارد بودجه برای توسعه فرهنگی در نظر گرفته شده است.

منظور در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز اظهار کرد: حقوق یک بخشی از بازنشستگان توسط صندوق‌های دولتی و بخشی دیگر توسط صندوق‌های غیر دولتی پرداخت می‌شود.

منظور ادامه داد: در قانون برنامه توسعه هفتم برای بخش‌های دولتی بودجه‌ای در نظر گرفتیم تا به صورت مداوم و بدون خلل حقوق پرداخت شود و در بودجه امسال یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه کردیم تا این منبع به حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امسال کسری بودجه نخواهیم داشت اظهار کرد: زمانی که رشد بودجه را غیر واقعی بینیم قطعاً برخی از اهداف تحقق پیدا نمی‌کند، اما امسال بر اساس پیش بینی‌ها کسری بودجه نخواهیم داشت زیرا منابع ما پایدار و حدود ۲۳ درصد بودجه عمومی رشد داشته است.

منظور با اشاره به موضوع بودجه هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: طبق آنچه که به عنوان جدول ۸ پیش‌بینی کردیم، انتظار می‌رود بودجه هدفمندی تحقق یابد؛ زیرا سال گذشته طبق پیش‌بینی‌های ناگوار، عدد مربوط به بند هدفمندی تحقق پیدا کرد و امسال نیز مطابق با برنامه‌ریزی‌های مربوط به فروش نفت این بودجه تحقق می‌یابد. البته دولت دائماً در حال بررسی وضعیت بودجه است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود