ارزیابی ۳۴۰۰ ساختمان مهم و بلند مرتبه پایتخت تا تابستان ۱۴۰۳ پایان می‌یابد

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از اتمام ارزیابی ۳ هزار و ۴۰۰ ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه پایتخت تا تابستان امسال خبر داد.

محمدمهدی حیدری، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگویی با اشاره به روند شناسایی ساختمان‌های ناایمن پایتخت گفت: ارزیابی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه موضوع مهمی است که بر اساس جزء ۵ بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران انجام آن برعهده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در همکاری با دیگر سازمان‌ها و نهادها قرار گرفته است.

وی با بیان‌اینکه ارزیابی ساختمان‌های بلندمرتبه و مهم در تهران از سال گذشته در قالب تفاهمی که با شهرداری تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران داشتیم آغاز شده است، افزود: در سال گذشته در مرحله نخست، یکهزار و ۵۰۰ ساختمان ارزیابی و نتایج ارزیابی در قالب چهار گروه ناایمنی سازه شامل ایمنی جزئی (نیاز به بررسی کفایت مدارک طراحی و ساخت)، ناایمن خطر کم (نیاز به بررسی محتوایی مدارک طراحی و ساخت)، نا ایمن با خطر زیاد (نیاز به ارزیابی کمی ایمنی و در صورت نیاز بهسازی)، نا ایمن خطر خیلی زیاد (ضرورت تخریب و نوسازی) به سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران ارایه شد.  
حیدری افزود: در سال جاری نیز بررسی و ارزیابی ۳ هزار و ۴۰۰ ساختمان که احتمال خطر برای آنها می‌رود تا اواخر تابستان انجام خواهد شد.

 وی گفت: از تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ ساختمان پایتخت که احتمال خطر برای آنها از نظر ایمنی وجود دارد تاکنون ارزیابی یکهزار و ۲۰۰ ساختمان به اتمام رسیده و نتایج بررسی ها به سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران ارایه شده است. 

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه بررسی باقیمانده ساختمان ها نیز در حال انجام و برنامه‌ریزی است، گفت: ساختمان‌های پرخطر شناسایی شده در ۴ گروه تقسیم‌بندی می‌شوند که تقسیم‌بندی آنها از مقاوم‌سازی تا تخریب پیگیری خواهد شد. 

وی افزود: ساختمان‌هایی که نیاز به مقاوم‌سازی دارند به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌شوند تا روند مقاوم‌سازی برای آنها در توافق با  مالک انجام شود و ساختمان‌هایی که از طریق مقاوم‌سازی و سایر روش‌ها امکان مقاوم‌سازی نداشتند و باید تخریب می‌شدند موضوع از طریق معرفی ساختمان‌ها به مراجع ذی‌صلاح پیگیری و دنبال خواهد شد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود