راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت یکپارچه ساختمان به‌منظور جلوگیری از رانت و فساد در این حوزه

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان از راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت یکپارچه ساختمان نظام مهندسی ساختمان به‌منظور شفافیت بیشتر و جلوگیری از رانت و فساد در این حوزه از 15 تیرماه 1403 خبر داد.

حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان  درباره ضرورت راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت یکپارچه ساختمان اظهار کرد: تعدد سامانه ها در سطح استان و کشور و سردرگمی متقاضیان، پیچیدگی و زمانبر شدن، عدم امکان فعالیت طراحی در استان‌های مختلف به دلیل عدم یکپارچگی و لینک بودن اطلاعات سامانه‌های استانی و عدم اطلاع از تعداد مهندسان عضو و فعال واقعی در سطح استان‌ها، از جمله دلایلی بود که ما را بر آن داشت نسبت به طراحی و راه‌اندازی این سامانه اقدام کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تشکیل بانک اطلاعاتی مهندسان عضو سازمان، ایجاد وحدت رویه در انجام فرآیندها، الکترونیکی کردن فرآیندهای سازمان و بایگانی الکترونیکی اسناد و اوراق سنواتی، از جمله اهداف راه‌اندازی این سامانه است، گفت: در حال حاضر مقاومت‌هایی در برخی استان‌ها از جمله تهران، البرز و مازندران بر سر راه‌اندازی این سامانه وجود دارد که به‌طور مشخص از سوی افرادی است که تاکنون پروژه‌های مختلفی می‌گرفتند و درآمدهای میلیاردی داشتند.

شکیب گفت: در سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها به ویژه سه استان یاد شده، فساد آنقدر ریشه دوانده که این افراد حتی اراده حاکمیت را در اختیار گرفته‌اند و تنها در پایتخت ۸۰ درصد کارها و پروژه‌ها حداکثر به سه نفر می‌رسید، اما با راه‌اندازی این سامانه دیگر چنین مواردی را شاهد نخواهیم بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ روز است که هیچ جلسه‌ای در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار نشده، نیز اظهار کرد: این امر به دلیل آن است که از ۲۵ عضو این استان ۹ نفر که از بیرون هم حمایت می‌شوند با عدم حضور در جلسه، آن را از رسمیت می‌اندازند و آن را به تعطیلی کشانده‌اند.

 شکیب ادامه داد: این سامانه را تا پایان شهریورماه در همه استان‌ها راه‌اندازی خواهیم کرد و به همین دلیل و شفافیتی که ایجاد می‌کند، اکنون مافیاها و پدرخوانده‌های استان‌ها به صورت هماهنگ در تلاشند تا از راه‌اندازی آن جلوگیری کنند.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود