چرا پروژه‌های نهضت ملی شهری پیشرفت چندانی ندارند؟

رئیس بنیاد مسکن دلیل پیشرفت پایین پروژه‌های نهضت ملی شهری را عدم واریز به موقع آورده از سوی متقاضیان دانست.

غلامرضا صالحی، رئیس بنیاد مسکن از مقاوم سازی بیش از 2 میلیون و 900 هزار واحد مسکن روستایی در سراسر کشو از سال 84 تاکنون خبر داد و گفت: در سال 1402 تعداد سهمیه وام نوسازی مسکن روستایی از 200 هزار به 350 هزار فقره افزایش یافت.

وی ادامه داد: در صورتی که بتوانیم تا سال 1405 هر سال 350 هزار واحد مسکن روستایی را نوسازی کنیم تعداد واحد‌هایی که مقاوم سازی می شود به بالای 70 درصد افزایش خواهد یافت.

صالحی همچنین گفت: در سه سال دولت سیزدهم حدود 750 هزار فقره وام مسکن روستایی مصوب و ابلاغ شد که تا امروز بالای 500 هزار نفر برای امضای قرارداد به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن اظهار کرد: ساخت 300 هزار واحد در سه سال اخیر به اتمام رسیده است و از بهمن سال گذشته تا امروز 285 هزار واحد برای دریافت وام معرفی شده اند که از این تعداد قرارداد 180 هزار واحد امضا شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به آغاز ساخت 551 هزار مسکن روستایی در دولت سیزدهم و اتمام 250 هزار واحد آن به وضعیت تسهیلات دهی بانک‌ها اشاره و اظهار کرد: از ابتدای اسفند سال گذشته برخی بانک‌ها از جمله بانک مسکن و بانک ملی پرداخت تسهیلات مسکن روستایی را قطع کردند خوشبختانه هفته گذشته با بانک مسکن به تفاهم رسیدیم ضمن اینکه تسهیلات دهی بانک ملی نیز از همین هفته آغاز خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن پیرامون وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن، نیز گفت: تا امروز ساخت 817 هزار واحد شهری و روستایی نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن آغاز شده که پیشرفت فیزیکی واحدهای روستایی بالای 60 درصد و مسکن شهری حدود 30 درصد است.

وی تصریح کرد: دلیل پیشرفت پایین پروژه‌های نهضت ملی شهری عدم واریز به موقع آورده از سوی متقاضیان است که این امر سبب شده است به پیشرفت فیزیکی زمانبندی شده نرسیم.

صالحی در این راستا افزود: برخی تعاونی‌های مسکن نیز در این پروژه عملکرد مناسبی نداشته اند.

وی با اشاره به تفاهمنامه ساخت 10 هزار واحد مسکونی با همکاری شهرداری تهران، نیز اظهار کرد: در باغ آذری، شوش و خانی آباد ساخت واحدها آغاز شده که پیشرفت 2 پروژه اول حدود 30 درصد است.

رئیس بنیاد مسکن همچنین افزود: پروژه 2200 واحدی خانی آباد نیز 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود