انتظارات برخی از پیش‌بینی‌های هواشناسی غیرواقعی است

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: نباید انتظارات دقت پیش‌بینی‌های دو هفته‌ای، ماهانه و فصلی به اندازه پیش بینی‌های کوتاه مدت و پنج روزه باشد..

احد وظیفه، رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، با اشاره به تصویب نخستین مصوبه اجرایی کارگروه پیش بینی فصلی سازمان هواشناسی کشور، اظهار کرد: براین اساس مقرر شده است تا چارچوب خدمات اقلیمی سازمان جهانی هواشناسی در ایران عملیاتی شود.

وی در این راستا تصریح کرد: این چارچوب ملی تلاش خواهد کرد تا ضمن تولید محصولات کاربردی در حوزه اقلیم و پیش بینی‌های اقلیمی، هماهنگی، همکاری و ارتباط مستمر با نهادهای مختلف مرتبط با اقلیم ایجاد کند، تا در مدیریت‌های مرتبط با این حوزه به ویژه در شرایط حساس، تصمیم گیری‌ها و اقدامات صحیح و به موقعی انجام شود.

وظیفه با بیان اینکه سال‌هاست سازمان هواشناسی کشور در حوزه تولید محصولات اقلیمی به ویژه پیش‌بینی‌های فصلی فعالیت دارد و از نظر صحت پیش بینی‌های فصلی نیز موفقیت‌های خوبی به‌دست آورده است، به این موضوع اشاره کرد که برخی از پیش‌بینی‌های فصلی انتظاراتی زیاد و غیرواقعی دارند.

وی ادامه داد: با توجه به این امر بسیاری از پیش بینی‌های فصلی سازمان همان انتظاری را که از پیش بینی‌های کوتاه مدت می‌رود، دارند که این امر نادرست است و در کل دنیا نیز چنین پیشرفتی به دست نیامده است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه نباید انتظارات دقت پیش‌بینی‌های دو هفته‌ای، ماهانه و فصلی به اندازه پیش بینی‌های کوتاه مدت و پنج روزه باشد، تصریح کرد: در هیچ جای دنیا اینچنین اتفاقی نمی افتد و براین اساس پیش بینی‌های کوتاه مدت و بلند مدت جایگاه ملی در مدیریت کلان کشور به ویژه در حوزه‌های انرژی، مدیریت منابع آب، بهداشت و سلامت و.... پیدا کرده است و بسیاری آنها را محور تصمیم‌های خود قرار می‌دهند.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود