ترانزیت انرژی شرایط ممتازی را برای سازمان همکاری شانگهای و کشورهای عضو ایجاد می‌کند

وزیر نیرو با اشاره به امضای سند همکاری توسط اعضای شانگهای تصریح کرد: در این سند به بحث تولید، انتقال و مصرف توجه شده است.

محرابیان، وزیر نیرو در حاشیه چهارمین اجلاس وزرای انرژی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای ضنن اشاره به امضای سند همکاری در این اجلاس اظهار کرد: سندی که امروز به امضا رسید با توجه به این موضوع که بخشی از اعضای این سازمان از بزرگترین تولیدکنندگان انرژی و بخشی نیز جزو بزرگترین مصرف کننده‌گان انرژی هستند، ویژگی منحصر بفردی دارد.

وزیر نیرو ادامه داد: در این سند به بحث تولید، انتقال و مصرف توجه شده است. 

وی تصریح کرد: همچنین در بخش تولید انرژی‌های هیدروکربوری، برق، انرژی ‌های تجدیدپذیر، انرژی هسته‌ای مورد توجه واقع شده است.

محرابیان همچنین گفت: در خصوص ترانزیت انرژی نیز با توجه به اینکه موقعیتی که برخی از اعضا به ویژه جمهوری اسلامی ایران دارد می‌تواند شرایط ممتازی را برای سازمان و کشورهای عضو ایجاد کند.

وی در این راستا افزود: ایران یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر هیدروکربوری است و علاوه بر این در موضوع انرژی برق در بین کشورهای منطقه و شانگهای عضو ممتازی است. 

وزیر نیرو در ادامه با بیان اینکه در موضوع تجدیدپذیر نیز گام‌های بسیاری خوبی برداشته شده است و این مسیر را با سرعت طی می‌کند، افزود: در موضوع انرژی هسته‌ای نیز ما می‌دانیم که استفاده صلح‌آمیز از این صنعت به ویژه برای تولید برق امروزه در دستور کار ایران و کشورهای عضو است.

وزیر نیرو تصریح کرد: ترکیب ظرفیت های اعضای این سازمان در کنار اینکه می‌تواند منجر به رشد اقتصادی اعضا شود، در ایجاد بازارهای جدید برای استفاده از این ظرفیت‌ها موثر خواهد بود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود