دامنه نوسان بورس از امروز9 تیر 1403 تغییر کرد

دامنه نوسان قیمت‌ها در بازارهای بورس و فراورس از امروز نهم تیر ماه 1403 به روال عالی بازمی‌گردد.

دامنه نوسان بازهارهای اول و دوم از امروز9 تیر 1403 از مثبت و منفی 2 درصد به مثبت و منفی 6 درصد تغییر کرد.

براین اساس هر چند اتخاذ چنین تصمیمی در روزهای ابتدایی خوب و مفید بود، اما تداوم اعمال محدودیت دامنه نوسان در بازار سرمایه با مخالفت‌هایی همراه شد، به‌گونه‌ای که طبق  باور برخی کارشناسان بخشی از مشکل این بازار به‌جز موارد کلان به سیاست‌های اتخاذی سازمان بورس درخصوص دامنه‌نوسان برمی‌گردد.

با توجه به این موضوع اینطور به‌نظر می‌رسد که تدام تاکتیک کاهش دامنه‌نوسان روش مفیدی نبوده و همین امر به صف فروش بویژه در سهم‌های کوچک در این ۶ هفته دامن زد. این در حالی است که در صورت عادی کردن دامنه نوسان در این مدت انتظار می‌رفت سهام کوچک هم به‌سرعت به تعادل برسند.

اما با این وجود از امروز نهم تیر ماه دامنه نوسان قیمت‌ها در بازارهای بورس و فراورس به روال عالی بازمی‌گردد و قرار است دامنه نوسان قیمت در کلیه نمادهای معاملاتی (سهام و حق‌تقدم) بازارهای اول و دوم (تابلوهای اصلی و فرعی) از ۲+/- درصد به ۶+/- درصد و در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای از ۲+/- درصد به ۳+/- درصد و هم‌چنین دامنه نوسان قیمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط قابل معامله از ۴+/- درصد به ۱۰+/- درصد تغییر کند.

گفتنی است، پس از شهادت رئیس‌جمهور با تصمیم هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار معاملات بورس دامنه نوسان سهام به ۲ درصد کاهش پیدا کرد؛ و در بازار سرمایه برای ۶ هفته پیاپی این محدودیت ادامه یافت.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود