پایان قصه نیسان آبی در سال 1403؟!/ شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد از تعلیق گواهی تایید خودروی نیسان آبی و توقف شماره‌گذاری آن خبر داد.

مهدی انگورج، مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد در اظهاراتی با بیان اینکه طبق نتایج آزمون‌های استاندارد، خودروی وانت نیسان دارای انطباق‌های ایمنی و کیفی نیست، گفت: بر این اساس گواهی تایید این خودرو تعلیق و شماره گذاری آن متوقف شد.

وی در این راستا افزود: تولید این خودرو 70 سال پیش آغاز شده است و طی این سال‌ها بهبودی در حوزه‌های ایمنی و کیفیت خودرو ایجاد نشده است.

انگورج در این زمینه تصریح کرد: بجز تغییر در موتور نیسان آبی که بدلیل استفاده از یک موتور قدیمی 8 سوپاپ بود و میزان مصرف سوخت آن هم بالا رفته است، تغییر در این خودرو ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه شاسی یکپارچه این خودرو سبب شده تا در برخورد‌های روبرو، انرژی برخورد به سرنشینان منتقل و باعث صدمات جدی به سرنشینان شود، اظهار کرد: صندلی نیکمتی و ثابت آن نیز سبب این موضوع شده است تا راننده تسلطی هنگام رانندگی نداشته باشد.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد در این راستا افزود: ترمز دستی، قدرت ترمزها، چراغ‌ها و نشانگر‌ها مطابق استانداد‌های لازم نبودند و با این وضعیت تردد خودرو در ناوگان حمل و نقل کشور بسیار نا ایمن است.

وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته بدلیل پاسکاری مشکلات بین مدیران مختلف در شرکت زامیاد، هیچ اصلاحی در خودرو شکل نگرفت و حتی در ایرادی نظیر نقاط جوش، خودروساز بجای برطرف کردن آن از برچسب‌هایی برای پنهان کردن استفاده کرد.

انگورج همچنین گفت: جانمایی نامناسب مخازن CNG در این خودرو سبب آن شده است که  شاهد انفجار‌های متعدد و تخریب اموال عمومی باشیم.

 
نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود