لزوم افزایش تعهد بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در حال ساخت است، بر لزوم افزایش تعهد بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن تاکید کرد.

هادی عباسی‌اصل، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن وارد فرایند ساخت شده است، از تکمیل بیش از ۵۰۰ هزار واحد خبر داد و تصریح کرد: تکمیل واحدها در ماه‌های آینده جهش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در رابطه با بخش مسکن ۳ فرصت را در نظر گرفته است، تشریح کرد: تامین زمین فرصت نخست، بود تا قیمت تمام شده کاهش پیدا کند و در حال حاضر شاهد جهش در تامین زمین در محدوه شهرها، شهرک‌ها و سواحل جنوبی هستیم.

وی با بیان اینکه فرصت دسترسی به تسهیلات فرصت دومی است که در دولت سیزدهم مدنظر قرار گرفته است، گفت: بیش از ۳۵۰ همت تسهیلات بانکی توسط بانک‌ها به بخش مسکن اختصاص یافته است اما این امر باید تقویت شود.

عباسی‌اصل دسترسی بر ارزش افزوده را فرصت سوم معرفی کرد و گفت: در این بخش نیز تلاش شده است تا قیمت تمام شده با تامین زمین توسط دولت کاهش یابد و سود سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن نصیب مردم شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تخصیص تسهیلات کم‌بهره برای دهک‌های یک تا ۴ که توان مالی مناسبی ندارند از دیگر تمهیدات است.

وی با اشاره به کاهش نرخ سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد، گفت: دولت سیزدهم بیش از ۱۳۰ هزار واحد را در مسکن مهر تکمیل کرد و تحویل داد و ۱۱۰ هزار واحد باقیمانده است که بدون پرونده‌های دارای تعارض تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگر مسائل بانکی و پرداخت تسهیلات حل شود می‌توان به تامین مسکن در کشور پاسخ مناسب داد.

وی در ادامه افزایش ۱۰۰ همتی سرمایه بانک مسکن را از موارد در دست پیگیری عنوان کرد و افزود: با متعهد کردن بانک‌ها به پرداخت تسهیلات می‌توان در تکمیل واحدها تسریع بخشیم.

عباسی‌اصل با بیان اینکه عرضه زمین در ۸ سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم صفر بوده است، تصریح کرد: این در حالی است که در دولت سیزدهم بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شد که در مقایسه با تمامی دولت‌های قبلی عددی پیشتاز به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در فاصله سال ۱۳۹۲ و طی سه سال بعد از آن افزایش مسکن در کشور رخ نداه است، نیز اظهار کرد: در دولت نهم و دهم با تولید مسکن و اجرای طرح مسکن مهر بخش عمده‌ای از نیاز مردم به مسکن پاسخ داده شده بود که همین دلیل سبب عدم افزایش قیمت طی آن سال‌ها بود. سیاست دو دولت گذشته بر متوقف ساختن ساخت مسکن در کشور بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیاست این نهاد برای تولید و عرضه مسکن ۶ میلیون واحد مسکونی بود که به دلیل آنکه تعهدی ایجاد نشود این سیاست را مسکوت گذاشته و ۴ میلیون واحد مسکونی نهضت ملی اطلاع رسانی شد، افزود: همکاری بانک‌ها یکی از دلایل تکمیل و بهره برداری از واحدهای مسکونی در حال ساخت و سیاست کلان دولت است.

وی همچنین تاکید کرد: بانک‌های خصوصی باید مسئولیت بیشتری در بخش مسکن متقبل شوند و سازمان امور مالیاتی نیز باید از سوی دیگر پیرامون بانک‌هایی که در بخش مسکن همکاری مناسبی ندارند برخورد لازم را انجام دهد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود