۹۱ درصد کسب‌وکارها مبتنی بر هوش مصنوعی است

رئیس فرهنگستان علوم با اشاره به شکل‌گیری ۹۱ درصدی کسب‌وکارها مبتنی بر هوش مصنوعی گفت: در زمینه هوش مصنوعی با رقیب‌های جدی در منطقه مواجه هستیم.

محمدرضا مخبر دزفولی، رئیس فرهنگستان علوم در اظهاراتی با تاکید بر اینکه امروزه هوش مصنوعی تنها در عرصه علم و دیتا مطرح نیست، اظهار کرد: اثرات هوش مصنوعی را می ت وان به راحتی در زندگی بشریت مشاهده و لمس کرد.

وی ادامه داد: هوش مصنوعی یک روند و مگاترند جهانی است و در صورتی که به بازارهای جهانی آن توجه نکنیم و سرمایه‌گذاری در این حوزه در کشور صورت نگیرد، کشور در تمام رقابت‌پذیری جهان عقب می‌ماند، از این رو باید وارد رقابت‌های جهانی شویم و بدانیم با چه تفکری به آن نگاه می‌کنیم.

محمدرضا مخبر دزفولی در ادامه ضمن اشاره به بازار ۲۱ تریلیون دلاری هوش مصنوعی در جهان، گفت: ایده علم اگر با رباتیک و کوانتوم متصل شود، تحولات عظیمی ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: در زمینه هوش مصنوعی با رقیب‌های جدی در منطقه مواجه هستیم و در صورتی که به آنها فکر نشود و در این زمینه سرمایه‌گذاری نکنیم، اهداف بزرگ خلق نخواهد شد.

رئیس فرهنگستان علوم تصریح کرد: طبق برآوردهای منطقه‌ای کشورهایی همچون عربستان، امارات، قطر و ترکیه سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در حوزه هوش مصنوعی انجام داده اند و از این رو براساس پیش بینی های صورت گرفته تا سال ۲۰۳۰ این میزان به ۳۲۰ میلیون دلار خواهد رسید.

 

 

 

وی همچنین به نفوذ هوش مصنوعی در زندگی مردم اشاره کرد و گفت: ۷۷ درصد از مردم دنیا به نوعی از تجهیزات هوشمندسازی بهره‌مند شده‌اند و ۹۱ درصد از کسب و کارها مبتنی بر هوشمندسازی در حال شکل‌گیری است.

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود