صادرات سبزی و صیفی چقدر برای کشور ارزآوری دارد؟

مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ علاوه بر تامین نیاز کشور، بالغ بر ۴ میلیون تن سبزی و صیفی صادر کرده‌ایم، گفت: این میزان صادرات ارزآوری بیش از ۱.۳ میلیارد دلاری برای کشور داشته است.

حسین اصغری، مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تولید ۲۵ میلیون تن سبزی و صیفی در سال گذشته اظهار کرد: محدودیت منابع آب در کشور از اصلی‌ترین دلایل اجرای طرح الگوی کشت است و باید تلاش کنیم با بالا بردن بهره‌وری آب از هر واحد آن بیشترین محصول را تولید کنیم.

اصغری گفت: سال ۱۴۰۲ علاوه بر تامین نیاز کشور، بالغ بر ۴ میلیون تن سبزی و صیفی به ارزش بیش از ۱.۳ میلیارد دلار به بازارهای خارج کشور صادر کردیم.

وی با تاکید بر کیفیت بالای بذور داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیانی که در زمینه تولید و تامین بذر فعالیت دارند، نیز گفت: بذور وارداتی نیز به دلیل صادرات محصول و اهمیت همخوانی با سلیقه مشتریان خارجی باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند.

اصغری با اشاره به توسعه روش‌های نوین آبیاری به خصوص آبیاری به روش تیپ در مزارع سبزی و صیفی افزود: نشاکاری به عنوان یک روش که همزمان تولید را مدیریت می‌کند و هم میزان مصرف آب را تا حد زیادی کاهش کاهش می‌دهد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: بیش از ۹۰ درصد سطح زیر کشت گوجه فرنگی و ۶۵ درصد سطح کشت پیاز در کشور به روش نشاکاری انجام می‌شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود