ثبت گرمای بیشتر از حد نرمال در ۳۱ استان کشور

میانگین دمای هوا در هفت روز اخیر در همه ۳۱ استان کشور بین یک تا سه درجه گرمتر از نرمال بوده، اما رکورد دمایی جدید و قابل ملاحظه ای در کشور به ثبت نرسیده است.

طبق گزارش مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی، میانگین دمای کشور در هفت روز اخیر به ۲۴.۷ درجه سلسیوس بوده که ۱.۹ درجه گرمتر از نرمال است و در این میان بیشترین افزایش با میزان ۲.۹ درجه سلسیوس مربوط به استان گیلان و کمترین افزایش دما با مقدار یک درجه سلسیوس مربوط به سمنان بوده است.

میانگین دمای هوا در استان خوزستان که حداقل سه روز متوالی بیشینه دمای مطلق آن به بیش از ۵۰ درجه سلسیوس رسیده، ۱.۹ درجه گرمتر از نرمال بوده است.

از سوی دیگر استان های گلستان و «البرز و مازندران» به ترتیب با ۲.۸ و ۲.۷ درجه سلسیوس افزایش دما، پس از گیلان بیشترین افزایش دما را نسبت به شرایط معمول این موقع از سال تجربه کردند و در مقابل پس از سمنان نیز استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی با ۱.۱ درجه سلسیوس افزایش، کمترین افزایش دما را ثبت کردند.

گفتنی است، گرمایش جهانی یکی از اصلی ترین علل افزایش میانگین دمای کشور نسبت به مقادیر بلند است که منطبق با پیش بینی های به وقوع پیوسته است.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود