۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه های عمرانی هنوز روی کاغذ هستند

معاون ایدرو با اشاره به نیمه تمام ماندن بسیاری از پروژه‌های عمرانی گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار میلیارد تومان طرح روی کاغذ داریم که هنوز به آن‌ها ورود نکردیم.

سعید جعفری، معاون نوسازی و اجرای طرح‌های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در گفتگویی با بیان اینکه تعدد پروژه و عدم پشتیبانی عامل نیمه تمام ماندن پروژه‌های دولتی است، بر لزوم رعایت بودجه بندی مناسب از ابتدا تا انتهای پروژه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر 40 هزار میلیارد تومان طرح روی کاغذ داریم که هنوز به آن‌ها ورود نکردیم.

وی در این راستا ادامه داد: از یک طرف مجریان پروژه‌ها را داریم و از یک طرف هم دولت را به عنوان تأمین کننده سرمایه داریم اما در این میان فشارهای اجتماعی و هدفگذاری‌های اجتماعی روی دولت، برنامه ریزی‌ها را بهم می‌زند و در نهایت هم بودجه‌های عمرانی که قرار است در این طرح‌ها بنشیند تخصیص پیدا نمی‌کند و گاهی اوقات هزینه این پروژه‌ها با جنگ و دعوا و از بودجه‌های متفرقه تأمین می‌شود.

جعفری افزود: در حال حاضر تعدادی از مدیران اجرایی پروژه‌ها به دلیل پیمانکار گرفتن و عدم تأمین هزینه پیمانکار درگیر دادگاه شدند البته برخی مدیران هم پروژه تعریف می‌کنند تا باقی بمانند اما این موضوع نباید باعث شود که همه پروژه‌ها را با یک چوب بزنیم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود