راه‌اندازی قطار کانتینری دو سربار ایران- چین  

مراسم راه‌اندازی قطار کانتینری دو سربار ایران- چین در بندر خشک ریلی آپرین برگزار شد.

مراسم راه‌اندازی قطار کانتینری دو سربار ایران- چین با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در بندر خشک ریلی آپرین برگزار شد.

همچنین طی این مراسم فاز نخست کریدور ریلی چین- ایران- اروپا به بهره‌برداری رسید.

مرتضی جعفری، معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه آهن در این راستا اظهار کرد: در فاز نخست قطار ایران به چین راه‌اندازی شد و هفته گذشته نیز قطار چین- ایران حرکت خودرو آغاز کرد که تا دو روز دیگر به ایران خواهد رسید و در اینچه‌برون قطار تبادل می‌شوند.

وی با بیان اینکه برنامه ما این است که در فاز نخست هفته‌ای یک قطار از طرفین به صورت دو سربار سیر داشته باشد، افزود: زمان سیر این قطار تقریباً نیمی از زمان سیری است که کالا از طریق دریا جابه‌جا شود و از نظر تعرفه نیز با حمل و نقل دریایی قابل رقابت است.

 معاون سفیر چین، سفیر قزاقستان و کاردار ترکمنستان نیز در این مراسم حضور داشتند و لی‌هوآ فو، (Lihua Fu) معاون سفیر چین گفت: همکاری دوجانبه ایران و چین در سال‌های گذشته نتایج خوبی به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این قطار کانتینری ضمن اتصال چین به آسیای مرکزی و غربی، کانالی برای توسعه همکاری‌های چین و ایران و فرصتی برای همکاری‌های تجاری، صنعتی و فرهنگی دو کشور است.

معاون سفیر چین همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک تقویت همکاری‌های دو کشور را در قالب طرح "یک کمربند- یک جاده" شاهد باشیم.

سفیر قزاقستان نیز در این مراسم ابراز امیدواری کرد که در آینده این مسیر ریلی به ترکیه و اتحادیه اروپا متصل شود.

وی تاکید کرد:قزاقستان با ایران از طریق دریای خزر همسایه است و پروژه‌های زیربنایی را در بنادر انزلی، امیرآباد و کاسپین دنبال می‌کند و امیدواریم خط جدید راه‌اندازی شده که نشانه همکاری و دوستی دیرینه این کشورهاست، برای کشورها و دولت‌های منطقه آینده درخشانی به همراه داشته باشد و روابط و همکاری‌های این کشورهای دوست در منطقه، هر روز گسترش یافته و محکم‌تر شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود