تنبیه شرکت‌هایی که ۵۵۰۰میلیارد تومان سود سهام عدالت را نگه داشته‌اند

مدیر سامانه‌های اطلاعاتی سمات از بدعهدی ۴ شرکت در واریز سود سهام عدالت خبر داد و گفت: کل عددی که باید واریز شود ۵۵۰۰میلیارد تومان است و قطعا سازمان بورس تنبیهاتی برای این شرکت‌ها در نظر می‌گیرد.

محمود حسنلو، مدیر سامانه‌های اطلاعاتی سمات در اظهاراتی با بیان اینکه تاکنون چهار شرکت مبلغ واریزی را که متعهد بودند، واریز نکردند، افزود: از این رو ما نیز نتوانستیم مرحله سوم را به حساب سهامداران سهام عدالت واریز کنیم، که در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: سودی که از آن سخن می‌گوییم در واقع سود مرتبط به سال 1401 است که باید در سال 1402 پرداخت می‌شد و بیش از 80 درصد نیز وصول شده است.

حسنلو با بیان اینکه حدود 10 درصد از کل مبلغ کل سود سهام عدالت برای واریز باقی مانده است که هر زمانی که این مبلغ واریز شود تقدیم مردم می‌شود، اظهار کرد: براین اساس در پایان اسفند ماه این عدد واریزی به حساب سهامداران واریز شده است که مابقی  نیز در آینده به حساب مردم وارد می‌شود.

وی ادامه داد:  سود مرحله اول و دوم به حساب مردم واریز شده است و ده درصد از مرحله سوم باقی مانده است.

حسنلو همچنین با بیان اینکه کل عملکرد سال 1401 شامل بیش از 83 درصد است در قالب مرحله یک و دوم واریز شده است، اظهار کرد: از کل مبلغ نیز ده درصد باقی مانده است و مابقی به‌عنوان افزایش سرمایه در نظر گرفته شده است.

مدیر سامانه‌های اطلاعاتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با بیان اینکه کل عددی که باید واریز شود 5ونیم همت است که واریز نشده است، اظهار کرد: شرکت‌ها هشت ماه وقت قانونی برای واریز سود دارند که شرکت سپرده‌گذاری نیز منتظر بود که این پول را دریافت کند و به حساب مردم واریز کند اما متأسفانه این شرکت‌ها پولی واریز نکردند و در این زمینه تخلف کردند، حتماً سازمان بورس بر این اساس تنبیهاتی برای این شرکت‌ها در نظر می‌گیرد.

حسنلو گفت: چهار شرکت اصلی باید تاریخی را اعلام کنند که این پول را واریز می‌کنند، در غیر این صورت ما نمی‌توانیم تاریخی برای پرداخت سود اعلام کنیم.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود