متقاضیان مسکن حمایتی دهک یک تا 4 با چه میزان پول خانه‌دار می‌شوند؟

مدیرعامل صندوق ملی مسکن با اشاره به ارائه منابع قرض الحسنه صندوق ملی مسکن به سازندگان تصریح کرد: براین اساس یک متقاضی مسکن حمایتی دهک یک تا 4 فقط با آورده 100 میلیون تومان خانه‌دار می شود.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی، مدیرعامل صندوق ملی مسکن  با بیان اینکه صندوق ظرفیت‌های بسیار وسیعی برای خانه‌دارشدن مردم دارد، گفت: کشورمان در نفت، معدن و زمین منابع وسیعی دارد و از این رو از طریق صندوق می توان حقوق مردم را ارائه کرد.

وی ادامه داد: امروز صندوق ملی مسکن در دومین سال از عمرش بیش از 20 همت را برای مسکن هزینه کرده است و علاوه بر این نیز 400 همت در بخش مسکن هزینه شده است.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن با بیان اینکه باید برای دارایی های صندوق ملی مسکن باید طراحی های ویژه ای داشته باشیم که نرم افزار جامع مدیریت مالی دارایی ها یکی از آنهاست، افزود: از سال آینده منابع مالی حاصل از وصولی تسهیلات صندوق یکم وارد صندوق ملی مسکن می شود.

وی همچنین گفت: در حال حاضر منابع قرض الحسنه صندوق ملی مسکن را در اختیار سازندگان قرار می دهیم تا آنرا برای دهک یک تا 4 هزینه کنند و بر این اساس یک متقاضی مسکن حمایتی دهک یک تا 4 فقط با آورده 100 میلیون تومان خانه‌دار می شود.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن در ادامه به افزایش سقف وام نهضت ملی مسکن به 800 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: برای پروژه‌های با پیشرفت بالای 70 درصد تسهیلات قرض‌الحسنه 400 میلیون تومانی پرداخت می شود.

مهدیار اسماعیلی با بیان اینکه علاوه بر منابع مالی مستقیم که صندوق به پروژه ها تزریق می کند، مردم 240 هزار میلیارد تومان را برای نهضت ملی مسکن پرداخت کرده‌اند، افزود: در کشور خودرو صفر مدل سال 1398 داریم، این در حالی است که در دنیا خودرو 5 سال ساخت اسقاط می شود.

وی تصریح کرد: این یعنی فرد از ترس آب شدن منابع یک خودرو را 5 سال نو نگه داشته است. در اقتصاد به این موجودی منابع می گویند. این منابع در ایران بسیار عظیم است که کسی برای آن کاری نکرده است.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود