مجوزی برای افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو صادر نشده است

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت با تاکید بر اینکه افزایش قیمت مورد درخواست شرکت‌های خودرویی در مرحله بررسی است، گفت: تا این لحظه، هیچگونه مجوز و ابلاغ رسمی در خصوص افزایش قیمت‌ها به این شرکت و همچنین سایپا داده نشده است.

احمد آقایی ، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگویی پیرامون ابلاغیه گروه صنعتی ایران‌خودرو در رابطه با قیمت جدید محصولات این شرکت اظهار کرد: ایران‌خودرو درخواست خود مبنی بر افزایش قیمت محصولات در راستای اصلاح و به‌روزرسانی قیمت‌ها را به وزارت صمت اعلام کرده‌ است که این درخواست در حال بررسی‌ است.

وی ادامه داد: براین اساس باید تشریفات قانونی این درخواست انجام شود و تا این لحظه هیچ ابلاغ رسمی به ایران‌خودرو یا سایپا در رابطه با افزایش قیمت این خودروسازان در سال جاری که ناشی از محاسبات و هزینه‌ها و... باشد نداشتیم و در حقیقت، هنوز مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت را ندارد.

آقایی همچنین با اشاره به افزایش قیمت اعمال شده در محصولات خودروسازان مونتاژی که سبب اعتراض مشتریان نیز شده است، گفت: موضوع به ٢۴ دی ماه سال گذشته مربوط می‌شود که به دلیل تغییرات در حقوق گمرکی مورد درخواست قرار گرفته بود.

وی در این راستا افزود: با توجه به این امر و بر مبنای آن، تغییرات را براساس تغییر حقوق ورودی اعلام شده است.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: از این رو هیچگونه افزایش قیمتی ایجاد نشده و صرفاً اگر تغییر قیمتی هم بوده است، از جهت تغییر حقوق ورودی بوده که به تصویب هیات وزیران رسیده است.

وی گفت: تغییرات قیمتی که بطور مثال محصولات گروه صنعتی یکی از خودروسازان مونتاژی (مدیران‌خودرو ) اعمال کرده است، تنها ناشی از تغییرحقوق ورودی و حقوق گمرکی بوده  که خودروساز به گمرک اعلام کرده و آن میزان تغییر که مصوبه و مورد تایید هیأت دولت بوده، بر روی قیمت خودرو محاسبه و اعمال شده است.

آقایی تاکید کرد: بنابراین افزایش قیمت ناشی از دستمزد و سایر موارد اعمال نشده است. 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود