پایتخت؛ مستعد بروز حوادثی همچون فرونشست

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه زیرساخت تهران و ساختگاه آبرفتی و خاکی آن مستعد بروز حوادثی همچون فرونشست است، افزود: در صورتی که این رخدادها در اوج ترافیک به وقوع بپیوندد احتمال مخاطرات را چندین برابر می‌کند.

علی بیت‌اللهی عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه تهران مستعد بروز فرونشست است، فرونشست‌های میدان قیام، میدان محمدیه، چهارراه مولوی، خیابان انقلاب، خیابان کارگر و خیابان پیامبر که در سنوات گذشته به دلایل متعدد رخ داد و سبب ایجاد مخاطراتی برای حیات شهری شده بود را یادآوری کرد و گفت: این موارد حاکی از آن است که زیرساخت تهران و ساختگاه آبرفتی و خاکی تهران مستعد بروز چنین حوادثی است.

وی ادامه داد:  با توجه به این موضوع اگر این رخدادها در اوج ترافیک به وقوع بپیوندد احتمال مخاطرات را چندین برابر خواهد کرد.

بیت‌اللهی تصریح کرد: تراکم این مخاطرات به ویژه در قسمت‌های مرکزی و جنوبی شهر است و با توجه به این موضوع اسکن زیرسطحی آبرفت‌های تهران تا حدود ضخامت ۳۰ متری ضرورت دارد.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: اقدامات مهندسی برای جلوگیری از فروریزش‌ها مؤثر و امکانپذیر است و از این رو ضرورت دارد تا انجام فعالیت‌های مهندسی برای کاهش مخاطرات فروریزش ها و فرونشست‌ها در برنامه شهرداری تهران و دولت چهاردهم قرار بگیرد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود