ساخت هر متر مربع مسکن در سطح متوسط چقدر هزینه دربر دارد؟

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ۸۰ درصد قیمت مسکن، بر دوش زمین است، گفت: ساخت هر متر مربع در سطح متوسط، حدوداً معادل ۱۵ میلیون تومان می‌شود.

محمد منان رئیسی، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگویی ضمن اشاره به لزوم اجرای قانون برنامه هفتم توسعه برای افزایش ظرفیت سکونتگاهی کشور اظهار کرد: واگذاری زمین و افزایش محدوده سکونتگاه‌ها از اصول سیاست‌های مطرح شده در برنامه هفتم پیشرفت کشور است.

وی در این راستا افزود: طبق آنچه در برنامه هفتم توسعه مصوب شده است،  قرار است ۰.۲ درصد به مجموع اراضی ظرفیت سکونتگاهی کشور افزوده شود.

رئیسی در ادامه تصریح کرد: این مقدار حدوداً معادل ۳۳۰ هزار هکتار است و بمنظور درک بهتر این مقدار باید اینطور گفت که این مقدار حدوداً ۵ برابر مساحت کل کلان‌شهر تهران و حدوداً معادل ۲۵ برابر کل کلان‌شهر قم است.

وی در ادامه با بیان اینکه تحقق این امر تأثیر قابل توجهی روی شکسته شدن قیمت زمین و به‌تبع آن مسکن خواهد داشت، اظهار کرد: ۸۰درصد قیمت مسکن، بر دوش زمین است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در این راستا  تصریح کرد: براساس آمارهای رسمی که اعلام شده، قیمت متوسط هر متر مربع مسکن در تهران نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: این در حالی است که ساخت هر متر مربع در سطح متوسط، حدوداً معادل ۱۵ میلیون تومان می‌شود و حال در نظر بگیرید از ۱۵ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان چقدر اختلاف است.

رئیسی گفت: در واقع این امر بدان معناست که ۸۰ الی ۸۵ درصد قیمت تمام‌شده‌ای که به دست مصرف‌کننده می‌رسد، نه هزینه‌ ساخت است و نه هزینه‌ خدمات و نه مصالح، بلکه همانطور که گفته شد، این هزینه مربوط به قیمت گزاف زمین است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود