شناسایی بیش از 2 هزار ملک مازاد دولتی در سال 1403

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از شناسایی تعداد دو هزار و ۴۹۵ ملک تا پایان تیرماه 1403 به عنوان ملک مازاد خبر داد.

محمدجواد شریف‌زاده ، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در مجمع عمومی سالیانه سازمان خصوصی سازی در سال منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با اشاره به چالش‌های فراوان پیش روی مولدسازی، اظهار کرد: از این رو دستگاه‌های دولتی به سختی تمایل به واگذاری و مولدسازی دارایی‌های مازاد خود دارند.

وی در این راستا ادامه داد: به واسطه مولدسازی بار زیادی بر دوش سازمان خصوصی سازی گذاشته شده است و در حال حاضر به نقطه امیدوارکننده‌ای در طرح مولدسازی رسیده‌ایم که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

شریف‌زاده همچنین افزود:اصلاح ساختار و اساسنامه سازمان خصوصی سازی در حوزه مولدسازی باید پیگیری شود.

ابراهیم بازیان، رئیس سازمان خصوصی سازی نیز در اظهاراتی با بیان اینکه در راستای مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت، با رویکرد تفویض اختیارات، از ابتدای سال جاری اتفاقات خوبی رخ داده است، گفت: تعداد دو هزار و ۴۹۵ ملک را تا پایان تیرماه به عنوان ملک مازاد شناسایی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تکالیف مربوط به مولدسازی در جریان است و راهبردهای این سازمان برای پنج سال آتی، شامل مولدسازی دارایی دولت، خصوصی سازی (واگذاری مالکیت و مدیریت بنگاه‌ها به بخش غیردولتی)، نظارت بر واگذاری‌های انجام یافته و صیانت از اموال مشمول واگذاری و نظارت بر واگذاری‌های بنگاه‌های تحت مالکیت نهادهای عمومی غیر دولتی با اولویت صندوق‌های بازنشستگی است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود