استفاده از ظرفیت سایر کشورها در جابجایی هوایی مسافرین اربعین

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی سفرهای هوایی اربعین گفت: با توجه به این موضوع از کشورهای دیگر نیز کمک خواهیم گرفت تا بتوانیم تعداد زائران بیشتری را جابه‌جا کنیم.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی از رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز در مسیرهای سفر اربعین خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این موضوع، مناسب‌سازی معابر، روکش آسفالت، خط‌کشی و نصب علائم نیز برای ایمن‌سازی محورها در همه محورهای مواصلاتی به مقصد پایانه‌های مرزی در دستور کار است که تا یک هفته آینده به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین افزود: وزارت کشور سهولت بیشتری برای تردد سریع‌تر فراهم کرده است تا ایستایی زائران کمتر باشد.

بذرپاش با بیان اینکه هر چه تعداد فرودگاه‌ها در زمان سفر اربعین افزایش پیدا کند جابه‌جایی بین‌شهری زائران کمتر خواهد شد و نیاز نیست که مسافران به شهرهای دیگر سفر کنند، اظهار کرد: در این راستا از کشورهای دیگر نیز کمک خواهیم گرفت تا بتوانیم تعداد زائران بیشتری را جابه‌جا کنیم و از این رو پیش‌بینی می‌شود که مسافران ۲۵ تا ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته از طریق هوایی در روزهای اربعین به عراق سفر کنند.

وی افزود: این در حالی است که قیمت نیز توسط سازمان هواپیمایی اعلام شده که بخش قابل‌توجهی از این میزان هزینه بلیت را خود فرودگاه‌های عراق دریافت می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار کرد: طبق برآوردها دست‌کم ۱۰ درصد به تعداد زوار افزوده می شود و با توجه به ای موضوع این رشد بیش از ۱۰ درصدی نیازمند افزایش آمادگی‌ها در بخش ناوگان است.

بذرپاش گفت: امسال اتوبوس‌هایی از عراق نیز از مبدأ تهران و چند شهر دیگر به مقصد عراق حرکت خواهند کرد که امیدواریم تعداد این ناوگان به ۴۰۰ دستگاه برسد و مجموع این اقدامات کمک می‌کند که بتوانیم زائران بیشتری را در زمانی کمتر جابه‌جا کنیم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود