سیمان در بازار کمیاب شد/ افزایش ۹۰ درصدی قیمت سیمان به‌دلیل قطع برق

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن از کمیاب شدن سیمان در بازار خبر داد و گفت: قطعی برق کارخانه‌ها قیمت سیمان را تا 90 درصد افزایش داده  و سبب تعطیلی کارگاه‌های تولید مسکن شده است.

فرشید پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن در گفت‌‌وگویی با اشاره به بروز مشکل تامین برق  کارخانه‌های تولید سیمان در کشور، گفت: برنامه‌های مرتبط با پایداری شبکه برق کشور سبب تعطیلی کارخانه‌های سیمان و اخلال در روند توزیع آن شده است.

وی تصریح کرد: طی یک هفته اخیر سیمان دیگر در بازار وجود ندارد.

 پورحاجت با بیان اینکه کمبود سیمان عاملی برای تعطیلی کارگاه‌های تولید مسکن کشور شده است، نیز اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل اجرا برنامه‌های پایداری برق شبکه‌های خانگی، تولید شرکت‌های سیمان شرایط مناسبی ندارد.

وی گفت: خروجی وضعیت امروز به‌گونه‌ای است که طی 20 روز اخیر سیمان با افزایش 80 تا 90 درصدی به دست مصرف کننده می‌رسد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه هر کیسه سیمان در حال حاضر بین 160 تا 170 هزار تومان به مصرف کننده تحویل داده می شود نیز گفت: این در حالی است که سه هفته قبل هر کیسه سیمان با قیمت 80 تا 90 هزار تومان توزیع می‌شد.

 پورحاجت با تاکید بر این‌‌که ایران جزو 6 کشور اصلی تولیدکننده اصلی سیمان در دنیاست، گفت: فرآیندها باید بگونه ای تنظیم شود تا بتوانیم سیمان تولیدی کشور را در زمان پیک مصرف برق مدیریت کنیم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود