رشد اقتصادی در سال 1403 به بالاتر از ۵.۵ درصد خواهد رسید

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه شاهد عبور اقتصاد ایران از رکود هستیم، اظهار کرد:  امیدواریم طی سال جاری شاهد رشد اقتصادی بالاتر از ۵.۵ درصد باشیم.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در اظهاراتی پیرامون باقی مانده سود سهام عدالت که از سوی برخی شرکت‌ها پرداخت نشده است، گفت: قرار است این مسئله از سوی شرکت سپرده گذاری دولتی پاسخ داده شود.

وی در ادامه پیرامون شاخص‌های اقتصاد کلان در دولت سیزدهم نیز اظهار کرد: با توجه به مجموعه شاخص‌های اقتصادی، شاهد عبور اقتصاد ایران از رکود هستیم.

خاندوزی در این راستا افزود: ضمن اینکه با زمینه فراهم شده و قراردادهای منعقد شده، شرایط بهتری برای ادامه مسیر فراهم شده است و امیدواریم برای سال 1403 شاهد رشد اقتصادی بالاتر از 5.5 درصد باشیم.

وی با بیان اینکه برخی سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه انرژی در سال جاری آغاز خواهد شد و قراردادهای تجاری نیز در دستور کار است، گفت: در مجموعه دهه 90 با رکود انگیزه ها نیز کاهش پیدا کرده بود. سیاست اقتصادی و رویکرد خارجی سبب شد تا نرخ رشد شتاب بگیرد و سرمایه‌گذاری خارجی نیز از مجموع سال‌های پیش از آن بیشتر بود. این موارد سبب شده است تا چشم انداز برای دولت آینده بهبود شرایط اقتصاد کلان باشد.

وزیر اقتصاد درباره موضوع کنترل تورم نیز اظهار کرد: تورم در مسیر کاهش بسیار خوبی قرار دارد و موتورهای خلق تورم شامل بی‌نضباطی‌های مالی، بی‌انضباطی بانکی(نرخ رشد نقدینگی و پایه پولی) و کنترل بانک مرکزی بر مسئله ارز با گذشته قابل مقایسه نیست.

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود