فعالیت‌ تجاری گمرک خسروی از ۲۲ مرداد تا ۷ شهریور 1403 متوقف می‌شود

مدیر گمرک خسروی در استان کرمانشاه از توقف فعالیت‌ تجاری این پایانه رسمی طی ۲۲ مرداد ماه جاری تا ۷ شهریور به مدت ۱۷ روز با هدف تسهیل تردد زائران اربعین حسینی خبر داد.

مهدی عباسیان، مدیر گمرک خسروی در استان کرمانشاه در گفتگویی با اعلام خبر توقف فعالیت‌ تجاری گمرک خسروی از ۲۲ مرداد تا ۷ شهریور، اظهار کرد: این تصمیم با توجه به محدودیت‌های پایانه مرزی منذریه عراق در ایام اربعین حسینی از سوی کشور عراق اتخاذ شده است.

وی در این راستا تصریح کرد:بر این اساس ۲ گمرک پرویزخان و سومار به عنوان مرزهای جایگزین برای صدور محموله های صادراتی تعیین شده است.

عباسیان ادامه داد: روزانه به طور میانگین ۵۰۰ تا ۶۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی از مرز خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق تردد می‌کند که با توجه به اعمال محدودیت در روزهای ۲۲ مرداد تا هفتم شهریور ماه امسال تجار و بازرگانان می‌توانند از مرزهای پرویزخان و سومار به عنوان مرزهای جایگزین برای ارسال محموله های صادراتی خود به کشور عراق استفاده کنند.

مدیر گمرک خسروی با بیان اینکه از اول تا ۱۵ ماه صفر ( ۱۶ تا ۳۰ مرداد ماه جاری) مرز خسروی به عنوان یکی از مرزهای خروج مواکب تعیین شده و موکب های خدمات رسانی زائران می توانند از این مرز عازم کشور عراق شوند، تاکید کرد: وظیفه اصلی گمرک خسروی انجام تشریفات کالاهای تجاری شامل صادرات، واردات و ترانزیت کالا است.

وی ادامه داد: گمرک در ایام اربعین حسینی با افزایش دستگاه ایکس ری و کارکنان و ارزیابان خود در کنار دیگر سازمان های مستقر در پایانه مرزی به منظور تردد راحت زائران زیارت اباعبدالله الحسین ایفای نقش می‌کند.

مدیر گمرک خسروی در ادامه با بیان اینکه طی چهار ماهه نخست امسال مبادلات تجاری صادر شده به کشور عراق از مرز خسروی شامل کالاهای اظهاری و عبوری مجموعا ۵۳۸ هزار و ۸۸۸ تن کالا به ارزش ۳۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۲۲۹ دلار بوده است، حجم ترانزیت مقصد مرز رسمی خسروی را طی چهار ماه نخست امسال ۵۸ هزار تن به ارزش ۴۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۵۶۸ دلار اعلام کرد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود