تامین برق صنایع بزرگ چطور صورت خواهد گرفت؟

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه برق مورد نیاز صنایع بزرگ طبق برنامه‌ در حال تامین است، اظهار کرد: براین اساس برق صنایع انرژی بر تا پایان سال ۱۴۰۴ تامین می‌شود.

مصطفی رجبی‌مشهدی، مدیرعامل توانیر با بیان اینکه صنایع به احداث نیروگاه با ظرفیت تولید ۱۰ هزار مگاوات برق مکلف هستند، اظهار کرد: تاکنون از این میزان یک هزار و ۸۰۰ مگاوات نیروگاه احداث شده است و امیدواریم صنایع انرژی‌بر کشور بتوانند طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۴ موفق به راه‌اندازی ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه شوند.

وی همچنین در ادامه از آغاز عملیات اجرایی ۶۰۰۰ مگاوات نیروگاه خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد بخش عظیمی از نیروگاه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۴ وارد مدار شوند و امکان تأمین برق صنایع انرژی‌بر فراهم شود .

رجبی‌مشهدی ادامه داد: در صورتی که صنایع کوچک نیروگاه کوچک (DG) وارد مدار کنند، می‌توان برق مورد نیاز این واحدها را تأمین و به آنها تحویل داد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تأمین برق صنایع کوچک نیز گفت: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای مابین توانیر و سازمان شهرک‌های صنعتی برای تأمین برق صنایع کوچک امضا شده است.

مدیر عامل توانیر تأمین برق در ادامه صنایع کوچک را به سه دسته تقسیم و اظهار کرد: دسته نخست که جزو واحدهای کارگاهی، صنفی و صنعتی هستند با هیچ محدودیتی در مصرف برق روبه‌رو نیستند و شهرک‌های صنعتی یک روز در هفته با محدودیت مصرف برق مواجه هستند و در برنامه مدیریت مصرف مشارکت دارند.

رجبی مشهدی ادامه داد: همچنین برق صنایع بزرگ نیز مطابق برنامه‌های پیش‌رو در حال تأمین است.

مدیر عامل توانیر در ادامه با اشاره به ماده ۲۵ قانون بهبود محیط کسب‌وکار و پرداخت ضرر و زیان به صنایع تحت‌تأثیر اختلاف قطعی برق نیز گفت: تاکنون در این زمینه نرخی تعیین نشده اما از آنجا که صنایع باید خود اقدام به احداث نیروگاه کنند شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود که با احداث نیروگاه، انرژی پایدار این واحدها تأمین و کمترین ضرر به آنها تحمیل شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود