سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق تیرماه 1403 چقدر بوده است؟

میزان برق تولید شده توسط انرژی‌های تجدیدپذیر در تیرماه سال جاری به ۲۸۶ میلیون کیلوات ساعت رسیده است و این موضوع حاکی از تولید سهم ۰.۶ درصدی از کل تولید برق کشور است.

اسماعیل نمازی، مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی در اظهاراتی با بیان اینکه میزان تولید برق واحدهای گازی از ابتدای سال تاکنون با افزایش ۱.۵ درصدی به ۲۷ میلیون مگاوات و سهم تولید واحدهای بخاری نیز به ۳۲ میلیون مگاوات ساعت رسیده است، اظهار کرد: براین اساس تولید روزانه نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۱.۱ میلیون مگاوات ساعت انرژی عبور کرده است.

وی در این راستا ادامه داد: تولید برق این واحدها از ابتدای سال تاکنون با رشد دو درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۴۰ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

اما از سوی دیگر طبق بررسی آماری که از سوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران منتشر شده است، میزان برق تولیدی نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر در تیرماه به ۲۸۶ میلیون کیلوات رسیده است که این میزان تولید برق توسط انرژی‌های تجدیدپذیر سهمی ۰.۶ درصدی از کل تولید برق کشور بوده است.

در واقع برق تولیدی از انرژی‌های تجدیدپذیر کشور سبب شده است تا در مصرف ۷۷ معادل میلیون مترمکعب گاز طبیعی برای تولید برق جلوگیری شده و این میزان صرفه‌جویی شود و برق تولیدی از انرژی‌های تجدیدپذیر در تیرماه ۶۳ میلیون لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی ایجاد کرده است.

گفتنی است، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تولید برق در تیرماه 1403 مانع انتشار ۱۶۰ هزار تن گازهای گلخانه‌ای در کشور شده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود