خرید ۱۱ میلیون تن گندم از کشاورزان ۳۱ استان کشور

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه ارزش گندم‌ خریداری شده از کشاورزان طی سال 1403 به ۱۹۳ همت رسیده است،  از خرید ۱۱ میلیون تن گندم از کشاورزان ۳۱ استان کشور خبر داد.

سید سعید راد، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه ۱۱ میلیون تن گندم داخلی از کشاورزان ۳۱ استان کشور به ارزش ۱۹۳ هزار میلیارد تومان خریداری شده است، اظهار کرد: میزان خرید گندم در سال 1403 نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۷ درصد رشد، بیش از ۱.۵ میلیون تن افزایش داشته است.

وی در این راستا ادامه داد: تاکنون خرید گندم از کشاورزان در هر یک از استان‌های خوزستان، گلستان و کردستان از مرز یک میلیون تن و خرید گندم از کشاورزان در هر یک از پنج استان فارس، کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی از مرز نیم میلیون تن عبور کرده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه در ۲۲ استان کشور، خرید گندم نسبت به سال گذشته روند صعودی داشته است، تصریح کرد: ۲ استان گلستان و اصفهان با ۱۰۰ درصد رشد و استان‌های خراسان شمالی، مرکزی و همدان با بیش از ۷۰ درصد رشد، بیشترین افزایش خرید گندم را داشته‌اند.

وی همچنین ادامه داد: پس از این پنج استان، در ۶ استان اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی، خرید گندم بین ۳۰ تا ۵۰ درصد داشته است.

راد با بیان اینکه ارزش خرید گندم از کشاورزان ۱۹۳ هزار میلیارد تومان در سال جاری است که ۵۲ هزار میلیارد تومان بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است، گفت: از این میزان، بیش از ۹۴ هزار میلیارد تومان و به عبارتی ۴۹ درصد از مطالبات گندمکاران از سوی دولت به حساب ایشان واریز شده و پرداخت باقی‌مانده مطالبات گندمکاران نیز در دست پیگیری و اقدام است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود