سهم ۹۲ درصدی نهضت ملی مسکن از سبد تسهیلات

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه 3 درصد از سپرده‌های بانکی در اختیار بانک مسکن قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر در بانک مسکن بیش از ۹۲ درصد از کل تسهیلات پرداختی در اختیار نهضت ملی مسکن است.

سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن در گفت‌وگویی درباره تسهیلات پرداخت شده از سوی شبکه بانکی و تسهیلات تکلیفی که از سوی بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ می‌شود، اظهار کرد: طبق بخشنامه‌هایی که بانک مرکزی به کل شبکه بانکی به عنوان تسهیلات تکلیفی در حوزه ازدواج، ودیعه، اشتغال، فرزندآوری و دیگر حوزه‌ها ابلاغ می‌کند و متناسب با منابعی که در اختیار بانک مسکن است، براین امر مکلف هستیم که این تسهیلات و اعتبارات را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به سبد پرداختی تسهیلات تکلیفی از سوی این بانک اظهار کرد: در حال حاضر در بانک مسکن بیش از ۹۲ درصد از کل تسهیلات پرداختی در اختیار نهضت ملی مسکن قرار دارد که غالب سیاست‌های اعتباری بانک مسکن را تحت تاثیر خود قرار داده است.

حسینی افزود: با توجه به این موضوع 8 درصد باقی مانده از تسهیلات تکلیفی از جمله تسهیلات ودیعه مسکن را به ترتیب ثبت نام و تکمیل مدارک از سوی متقاضیان، در دستور کار پرداخت خود قرار می‌دهیم و متناسب با منابعی که در اختیار است، این تسهیلات را پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه با بیان اینکه تا امروز تمام تکالیف بانک مسکن در همه بخش‌ها با توجه به وظیفه و همچنین رسالت بانک مسکن در رابطه با پرداخت این تسهیلات انجام شده است، اظهار کرد: بانک مسکن تنها سه درصد از سپرده‌های شبکه بانکی کشور را در اختیار دارد و با همین سه درصد، عملکرد حدود ۷۰ درصد از کل نهضت ملی مسکن در تمام شبکه‌های بانکی کشور را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه بانک مسکن یک بانک تخصصی در رابطه با حوزه مسکن است، تصریح کرد: با توجه به این موضوع و با آغاز نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم، بانک مسکن حدود ۱۰۰ همت (هزار میلیارد تومان) تسهیلات ساخت مسکن پرداخت کرده است و بانک‌های دیگر در مجموع حدود ۴۵ همت تسهیلات در رابطه با نهضت ملی مسکن در دو الی سه سال اخیر پرداخت کرده‌اند.

حسینی درباره این موضوع که چرا تنها سه درصد از سپرده‌های کشور در اختیار بانک مسکن است، نیز اظهار کرد: زمانی که فعالیت‌های یک بانک تخصصی می‌شود، تنها در حوزه خود یعنی بخش مسکن ورود می‌کند.

وی تصریح کرد: به بیان دیگر این بانک در حوزه‌های دیگر مانند نفت و پتروشیمی و صنعت کمتر ورود کرده است، اما به تازگی بانک مسکن به این حوزه‌ها نیز ورود کرده است؛ چراکه بخش‌های مختلف و حوزه‌های دیگر نیز برای تامین نیاز مسکن کادر و نیروهای خود، نیازمند ساخت مسکن (املاک، خانه‌های سازمانی و واحدهای کارگری) هستند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود