افزایش ۶ درصدی تولید فرش دستباف در ۴ ماهه نخست سال 1403

سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران با اشاره به افزایش ۶ درصدی تولید فرش دستباف در ۴ ماهه نخست سال 1403 گفت: طی این مدت ۱۳ میلیون دلار فرش دستباف صادر شده است.

محمدرضا زارع بُرزشی، سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران با اشاره به میزان صادرات فرش دستباف در سال 1403 اظهار کرد: طی 4 ماهه نخست 1403 یک میلیون و سیصد و پنجاه متر مربع در سراسر کشور تولید شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 6 درصدی داشته است.

وی با اشاره به افزایش تولید صنعت فرش دستباف طی سه سال گذشته نیز گفت: سال 1400 با تولید سه و سه دهم میلیون متر مربع؛ سال 1401 با تولید سه و نیم میلیون متر مربع و سال 1402 با تولید سه و نه دهم میلیون متر مربع فرش دستباف رشد 11 درصدی را شاهد بودیم.

سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران در ادامه از روند صعودی صادرات فرش پس از 20 سال خبر داد و اظهار کرد: طبق آمار گمرک در 4 ماهه ابتدایی سال 1402 صادرات فرش دستباف 11 و نیم میلیون دلار بود.

وی افزود: 4 ماهه ابتدایی امسال هم این میزان 13 میلیون دلار گزارش شده که نتیجه آن رشد 12 درصدی صادرات پس از سال‌ها شیب نزولی بوده است.

زارع برزشی ادامه داد: این رشد صادرات در نتیجه رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان از جمله رفع تعهد ارزی از یکسال به 3 تا 5 سال و کاهش رقم آن از 100 به 20 درصد ماده اولیه، رفع مشکل عبور موقت فرش دستباف، کاهش حقوق ورودی ابریشم خام و شناسنامه دار کردن فرش دستباف این صنعت بود

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود