چرا برخی میوه‌ها گران هستند؟

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه الگوی خرید میوه‌ و صیفی‌جات تغییر کرده است، اظهار کرد: به تشریح دلایل افزایش قیمت برخی کالاهای پر مصرف و اینکه افرادی در این صنف به اسم کالای با کیفیت گرانفروشی می‌کنند، پرداخت.

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفت‌وگویی درباره گرانفروشی میوه اظهار کرد: با توجه به قیمت‌گذاری میوه‌ها و صیفی جات درباره نرخ سود افزوده بر محصولات ، سود مصوب شده ۳۵ درصد است اما بر اساس محاسبات انجام شده از این ۳۵ درصد تنها ۹ درصد سود برای خرده‌فروشان باقی می‌ماند چرا که ضایعات میوه و محصولات این چنینی بسیار زیاد است و در بسیاری از مواقع تنها نصف محصول به فروش می‌رسد و باقی آن ضایعات است و از آن میزان سود نیز حقوق کارگر و بیمه را نیز محاسبه می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به الگوی خریداری میوه نیز گفت: به‌ طور کلی حدود دو سال است که رویه خرید میوه تغییر کرده است.

کارگر در این راستا تصریح کرد: مردم در گذشته برخی موارد را رعایت نمی‌کردند و میوه نیز همچون بسیاری از کالاهای دیگر فراوان و ارزان بود، اما از زمانی که قیمت میوه نیز افزایشی شد، مردم این موضوع را رعایت کردند و میزان خرید آن‌ها کم‌تر و میزان مراجعه آن‌ها برای خرید بیشتر شده است و در نتیجه اسراف محصولات نیز کاهش یافته و این مسئله مدیریت شده است.

وی همچنین با اشاره به تغییر بازار میوه و صیفی‌جات طی یک تا دو سال گذشته اظهار کرد: طی بازه زمانی یک تا دو سال گذشته ما مشکلاتی همچون تگرگ زدگی و آفت نداشتیم و این امر نیز سبب شد تا کیفیت محصولات ما بهتر و آسیب‌ها کمتر باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاهای پر مصرف نیز اظهار کرد: در برخی مواقع باری کیفیت بالایی دارد و در نتیجه قیمت بالایی نیز دارد و شاید به اسم بگوییم خب میوه است چه تفاوتی دارد، اما در واقع کیفیت اهمیت خیلی زیادی دارد.

وی تصریح کرد: در برخی مواقع نیز افرادی هستند که گران فروشی می‌کنند به اسم کالای با کیفیت. به‌طور مثال خیار و گوجه از ۲۴ هزار تومان تا ۳۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. در برخی مواقع از ۱۰۰ درصد، ۲ درصد همکاران ما رعایت نمی‌کنند و گران‌تر از حد معمول می‌فروشند و در اینجاست که همان ۲ درصد خیلی به چشم می‌آید که همه گران فروشند در صورتی که به هیچ وجه اینطور نیست.

کارگر در ادامه به محصولات پرفروش اشاره کرد و گفت: محصولاتی همچون خیار، پیاز و گوجه همیشه جزو پرفروش‌ترین محصولات هستند؛ اما با توجه به فصل در حال حاضر محصولاتی همچون هندوانه، انگور و میوه‌های تابستانی فروش بالایی دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران چهارفصل است، تابستان به لحاظ تنوع و فراوانی میوه بهترین فصل است.

قیمت مصوب محصولات و کالاهای پرمصرف

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود