افزایش بلیت حمل و نقل عمومی برای اتباع قانونی است

عضو انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی با بیان اینکه افزایش بلیت حمل و نقل عمومی برای اتباع قانونی است، گفت: در تمام کشورها نرخ حمل‌ونقل برای اتباع خارجی بیشتر است، زیرا یارانه کاهش حداکثری بلیت حمل‌ونقل عمومی فقط برای شهروندان آن کشور است.

سید جواد ساداتی، عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی در گفتگویی با بیان اینکه نرخ حمل‌ونقل عمومی در تمام کشورهای جهان برای اتباع خارجی بیشتر از شهروندان آن کشور تعیین می‌شود، اظهار کرد: براین اساس یک کشور خدمات خود را با قیمت حداقلی به مردمش ارائه می‌دهد اما اتباع خارجی باید طبق عرضه بین‌المللی هزینه حمل و نقل را پرداخت کنند و این موضوع در سطح جهانی نیز قابل مشاهده است.

وی در این راستا ادامه داد: هزینه تمام شده وسیله‌های حمل و نقل عمومی برای شهروندان سنگین است اما دولت با ارائه یارانه به سازمان و شرکت‌ها قیمت تمام شده را به حداقل می‌رساند و این یارانه برای افراد تابع کشور است نه اتباع خارجی و گردشگران، و با توجه به این موضوع نرخ پرداختی بلیت حمل و نقل عمومی برای آنها طبق قیمت تمام شده، است.

ساداتی همچنین با بیان اینکه برای اتباع خارجی محدودیتی در تعداد خرید بلیت وجود ندارد، اظهار کرد: از این رو اتباع خارجی می‌توانند با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی به هر تعداد که نیاز داشته باشند، بلیت تهیه کنند.

عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی گفت: طبق مصوبه ابلاغی هر فردی که کد ملی ندارد، جز اتباع غیر ایرانی تلقی می‌شود.

گفتنی است، براساس  اظهارات محسن فاتحی زاده، عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی این افزایش ۵٠ درصدی قیمت بلیت قطار مشمول اتباع خارجی ساکن ایران نمی‌شود و تنها افرادی که از خارج از ایران بلیت قطار خریداری می‌کنند، مشمول این افزایش ۵٠ درصدی نرخ می‌شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود