رشد تولید برق پنل‌های خورشید در سال 1403

میزان تولید برق توسط پنل‌های خورشیدی کشور در سال 1403 نسبت به سال گذشته حاکی از رشد ۹.۱ درصدی است.

انرژی خورشیدی از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر محسوب می شود که می‌تواند برای تولید برق به خدمت گرفته شود و از سوی دیگر با توجه به این که ایران دارای ۳۰۰ روز آفتابی است که نوع تابش خورشید در برخی مناطق برای تولید برق بهترین است اما با وجود این ظرفیت عظیم هنوز تولید برق از انرژی خورشید چندان موردتوجه جدی قرار نگرفته است.

اما در پی تلاش‌های انجام شده بمنظور توسعه استفاده از این نوع انرژی سبب شده سهم انرژی خورشیدی با ۵۴۷.۷۰ مگاوات در سبد انرژی‌های تجدیدپذیر به ۵۸ درصد برسد.

طبق گزارش مرکز پایش منابع انرژی تجدیدپذیر و تولید پراکنده، نیروگاه‌های خورشیدی کشور از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۴۱۵ میلیون کیلووات‌ساعت انرژی برق تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۱ درصد رشد تولید انرژی داشته است.

با توجه به این امر روند نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در نقاط مختلف کشور شتاب بیشتری گرفته و در حال حاضر ظرفیت نصب شده آن به بیش از ۷۰۰ مگاوات رسیده است.

طی سال 1403 مصرف برق در کشور به ۸۰ هزار مگاوات نزدیک شد و این در حالی است که سهم انرژی خورشیدی در تولید برق ناچیز است، البته باید این موضوع را در نظر گرفت که برخی پیش‌بینی‌ها از وجود حدود ۱۸ هزار مگاوات ناترازی در تولید و مصرف خبرمی دهد که توسعه هرچه بیشتر انرژی خورشیدی می‌تواند بخش زیادی از این ناترازی را برطرف کند.

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود