تکمیل سامانه املاک و اسکان؛ راهکاری برای  مقابله با سوداگری در حوزه مسکن

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تکمیل سامانه املاک و اسکان اظهار کرد: به کمک این سامانه و با اعمال سیاست‌هایی می‌ توانیم خانه خالی را به چرخه مصرف وارد کنیم که منجر به کاهش قیمت مسکن و اجاره‌بها خواهد شد.

احمد آریایی‌نژاد، نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی ضمن تاکید بر لزوم تکمیل سامانه املاک و اسکان و استفاده از آن در راستای سیاستگذاری‌های صحیح در حوزه مسکن گفت: سامانه‌ها در دنیای امروز به این امر کمک می کنند تا با استفاده از اطلاعات آنها بتوانیم در حوزه‌های مختلف به درستی سیاستگذاری کنیم و امور را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه با استفاده از اطلاعات سامانه املاک و اسکان می‌توانیم بستری برای سیاستگذاری‌های صحیح در کشور به وجود بیاوریم، افزود: ما باید راه‌های درآمد بدون زحمت را ببندیم. هر چقدر در این زمینه سیاستگذاری‌های جدی‌تری داشته باشیم، نتایج بهتری به لحاظ کنترل حوزه مسکن و متعادل‌سازی قیمت‌ها به دست می‌آید.

آریایی‌نژاد افزود: در صورتی که عزم جدی برای تکمیل و اجرایی شدن سامانه املاک و اسکان داشته باشیم، می‌توانیم از این بستر برای شناسایی خانه‌های خالی استفاده کنیم.

وی با بیان این که با اعمال سیاست‌هایی می‌توانیم این خانه‌ها را به چرخه مصرف وارد کنیم که به کاهش قیمت مسکن و اجاره‌بها منجر خواهد شد، تصریح کرد: از این رو بهره‌مندی از تمامی این مزیت‌ها در گروی تکمیل سامانه املاک و اسکان است.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سامانه‌ها به خودی خود کارساز نیست و براین اساس لازم است اراده‌ای برای استفاده صحیح از اطلاعات آنها وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: سامانه املاک و اسکان به لحاظ تکمیل اطلاعات برایمان سودمند خواهد بود  و در واقع مهم این است که در عمل از این اطلاعات در راستای سیاستگذاری‌های صحیح بهره ببریم.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از طریق نظارت مستمر و دقیق می‌توانیم به شناسایی خانه‌های خالی مبادرت کنیم و از این اطلاعات در راستای مقابله با احتکار مسکن بهره ببریم ، افزود: وقتی بدانیم چه تعداد خانه خالی در کشور داریم، میتوانیم سیاستگذاریهایی مانند دریافت مالیات را داشته باشیم و آنها را به چرخه مصرف وارد کنیم.

آریایی‌نژاد همچنین گفت: تکمیل سامانه املاک و اسکان اقدام مناسبی است که باید در دولت چهاردهم در دستور کار جدی باشد. ضمن تکمیل سامانه املاک و اسکان باید با تخطی‌کنندگان برخورد کنیم.

وی تاکید کرد: مقابله با دستگاه‌هایی که در مسیر اجرا قانون و تکمیل سامانه املاک و اسکان تخلفی مرتکب می‌شوند، نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و جدیت در تکمیل سامانه املاک و اسکان و مقابله با تخلف‌های دستگاهی باید در دستور کار باشد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود